BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN


Dün evdeydik. Aslında Bilge' yi bayram kutlamalrına götürmeyi çok istiyordum, ama kalabalık ortamlara sokmak istemedim. Malum herkes de bir domuz gribi paniği. Hapşursan vebalı gibi bakıyor, millet birbirine. Biz de televizyondan seyrettik. En uygun zamanda Anıtkabir'e götürme sözü verdim. Akşam Haber Türk'de Cumhuriyet Bayramı ile ilgili çok güzel bir program seyrettim. Aynı zamanda gazetede Fatih Altaylı' nın yazısını da gözlerim yaşararak okudum. Bilge uyumuştu, koca geldiğinde. Oturup konuştuk uzun uzun. Cumhuriyete, demokrasiye ve en çok Atatürk' e dair. Kızımıza onu en mükemmel ve sarsılmaz şekilde anlatmanın yollarını konuştuk. Bizim yüreğimize bu sevginin tohumları nasıl atıldıysa, biz de öyle yapmaya karar verdik. Bilge ne zaman bir Atatürk heykeli görse "bak anne Atatürk dede, gördün mü?" der. Bayrak görünce çok sevinir. Bu ülkeye bir evlat yetiştirme sorumluluğu içinde olduğumuzu garip bir şekilde fark ettim. Bu çok özen isteyen bir konu ve bir o kadar da önemli. Ona Atatürk' ü öğretmek demek; aydınlığı, çalışkanlığı, sevgiyi, şefkati, bilimi öğretmek demek aynı zamanda. Akşam seyrettiğim proğramda Turgut Özakman öyle güzel anlattı ki. Umarım tekrarı olur ve yine seyrederim. Bilge'yle dün alışveriş, temizlik ve yemek yaptık. Beresini bitirip, atkısına başladım. Bereyi çok sevdi. Uyuyunca çıkarttım kafasından. Dün "okul neden kapalı ?" sorusuna ben "domuz gribi varya, okulu ilaçlayacaklarmış" cevabını verince, " ama ben okulda domuş görmedim ki" dedi. Attığım kahkahalar karşısında, şaşkınlıkla "sen gördün mü?" dedi. Sabah babayla konuşmalarını dinliyordum.
Bilge ; "baba Poyraz çok yaramazlık yapıyor"
Baba; "öyle mi?"
Bilge; "Öğretmenleri çok üzüyor"
Baba; "hadi ya, seni de üzüyor mu?"
Bilge ; "evvvvet, çok üzüyor"
Baba ; "erkek milleti böyledir, boşveeer"
Bilge ; ?????.....
Nerdeyse diş macununu yutuyordum. Bugün ofisteyiz. Hava yağmurlu ve Bilge şemsiyeyle dışarda dolaşmakta bu kadar ısrar ederse, eve erken gideriz diye düşünüyorum. Zira kocaman şemsiyeyle ve oyuncak golf arabasıyla yoldan geçen herkesi başımıza topluyor:)


Yorumlar