BİLGENİN ÜÇ KULAĞI

Bilge sabah uyandığında ortada ki fotoğrafta görüldüğü gibiydi. Saçlarını ısrarla taratmadı. Ben nasıl bağlasam, itiraz etti. Sürekli "üç kulak yapalım " dedi. Kendisi tarif etti, ben yaptım. Anlatıyorum; yanlardan bir parça saç bağlanır. Arkada bir sürü saç kalır. Buna üç kulak denir. Ne alaka? Bilge öyle diyorsa öyledir. İtiraz etmek ne haddime, üstelik de sabah "ben okula gitmeyeceğim " diye cırlarken. Bu durumda bana " Bilgeciğim inan bana Kızılderili ailesi olsaydık, kabilenin ileri gelenleri sana mıymıy Bilge derlerdi" demek kaldı. Uflaya puflaya çıktık evden. Bu arada üzerindeki kazağı rahmetli anneannem yıllar yıllar evvel, yani Bilge doğmadan çok önce, onun için örmüş. Göremem diyerek, torunlarının çocukları için böyle güzellikler yapmış. Şöyle bir baktım bugün, zaman ne kadar çabuk geçiyor. Bu aralar keyfim yerinde sayılır. En azından maddi olarak baya rahatladım. Keyifsizlik yaratan, Bilge' nin hastalığına yorduğumuz keyifsizliği. Koca da, ben de ne yapacağımızı şaşırdık. Akşamları inatla uyumuyor. Artık saate bakmayı bıraktım. Özellikle dün gece hainlik yapıp erkenden uyudum. Günlerdir ateşini kontrol edeceğim diye uykusuzdum. Gece 3 gibi uyandım. Koca yanımda gömülmüş, her zaman ki gibi yastığı yüzünde, kendine işkence ederek uyuyordu. Bilge ' nin odasına gittim. Yatağın ters tarafında, enlemesine mi desem, yanlamasına mı, garip bir şekilde yatıyordu. Üzeri sıkı sıkı örtülmüş. Demek ki koca çok zor uyuttu. Uyandırma korkusuyla da öylece bıraktı, diye düşündüm. Bilge' yi düzelttim. Alnını yokladım. Salona gidip televizyonu açtım. Biraz televizyon seyrettim. Sonra Bilge ' nin yanına yattım. Bayram için Antalya ' ya gideceğiz. Nasıl yaparız diye düşünürken uyuya kalmışım.Sabah da Bilge' yi kreşe bıraktıktan sonra ofise geldik. Koca servise gitti. Ben faturalarımı yatırdım. Dışarıda baba bir soğuk var. Gene kahverengi Ankara. "Olsun ne yapalım Kasım ayındayız "diyip sıkı sıkı giyiniyorum ve giydiriyorum:) Bu günlerde kum boncuktan takı yapmaya ağırlık verdim. O da zaman alıyor. Gerçi bugün niyeti bozdum, kurdela nakışından bir şeyler yapacağım. Bakalım nasıl olacak...

Yorumlar