KIZIM BÜYÜRKEN


Bu sabah Bilge' yi kreşe bırkıp, ofise geldik. Ben yürüyüşe gideceğim diyince, koca alaylı bir tavırla "donmazsan zayıflarsın " diyerek, arabanın göstergesini işaret etti. 1,5 dereceyi gösteriyordu. Bu teşvikle dururmuyum, attım kendimi yollara. Yaklaşık 30 dakika ama tempolu yürüdüm. Bacaklarımın resmen yandığını hissettim. Çok iyi geldi. Dönüşte gazetemi aldım. Sayısal loto ( ya da onun gibi bir şey) oynadım. Ofise geldiğimde çay hazırdı. Limonlu çay ağırlıklı bir kahvaltı yaptım. Sabah değişik bir havası var buranın. Çankaya da olmamız itibarı ile tam tepeden baktım Ankara' ya. Oturdum bilgisayarın başına. Koca gazetesini okuyor, çayı eşliğinde. Ben çayımla birlikte yazıyorum. Bir de güzel çalma listesi yaptım kendime, değmeyin keyfime.
Gelelim kızımın büyümesine. Kızım doğmadan önce çok yoğun çalışan, kitap okumak dışında hiç bir hobisi olmayan ( zaten buna vakti de olmayan) günde bir paket sigara içen birisiydim. Çalıştığım insanlarla ilişkilerimi asla dengeleyemzdim. Hep bir hayal kırıklığı, hep bir kullanılma, saçma sapan durumlar yani. Koca hep bir köşeden beni izler, sonunda "evet sen haklısın" dememi beklerdi. Öyle çok insan meraklısı birisi hiç olmadım aslında, ama vermeyi o kadar çok seviyorum ki. Ne kadar karşılık beklemesem de, verdiklerimin ( maddi manevi) bana kazıklar halinde dönüşü, sonunda bende bir sorun olduğunu ciddi ciddi düşündürdü. Sonuç olarak insanlardan hiç birşey beklememeyi öğrendim. Oldukları gibi kabullenmeyi. Tabi böyle olunca baya aza indirgendi etrafımızdaki insanlar. Bilge doğduğunda tamamen onunla ilgilenmem kararını almıştık. Onu büyütürken de etrafımızda ki insanlar konusunda seçici davranmaya özen gösteriyoruz. Ben kızımı büyütürken,evde olmanın da verdiği vakit çokluğunu, yeni hobiler edinerek doldurmaya başladım. Takı tasarlamak çok keyifli, polimer kilse gerçekten yaratıcılığınızı tetikleyen, itekleyen birşey. " Ben yaptım" demenin keyfini, ruhuma verdiği doyumu seviyorum.Kızıma kendi ördüğüm kazakları giydirmek, berseini atkısını takmak çok hoşuma gidiyor. Koca daha bir düşünür, taşınır oldu. Geleceğe dair özellikle. Akşamları tembel tembel televizyon seyreden adam, şimdilerde kızıyla hoplayıp zıplayıp, kaçak gece kahvaltıları düzenliyor:) Kalabalık ortamları sevmeyen, alışverişten nefret eden adam, kızına alınacaklar söz konusu olunca üşenmeden mağaza, mağaza dolaşabiliyor. Evde annenin kurallarını hafiften bozan, kızına daha yakın baba konumunda şu an. Biraz da sebze yemeye başladı... Şöyle bir bakınca kızımın hayatımıza kattıklarının, en az kendisi kadar güzel olduğunu görüyorum. Belki çok duygusal bakıyorum herşeye, ama ne yapayım, ben böyleyim. Dün karşı komşum, yeni tanıdığım eniştesiyle geldi. Daha evvel iki fanusu polimer kille süsleyip, hediye etmiştim. Eniştesi bunları görüp çok beğenmişti. Hatta bizim evede yapsak falan demişti. Ben de yapabileceğimizi söylemiştim. Sonra birlikte benim ofisteki odayı görünce, yaptıklarıma şaşırarak bakmıştı. Kendisi de iyi bir "toplayıcı" olduğundan behsetti. Özellikle bit pazarlarını falan gezip, değişik şeyler aldığını anlattı. Dün geldiklerinde "bugün ne yaptınız " diye sorunca, ben çok şaşırdım. Kendimi hergün bir şeyler yapmaya programlıyormuşum gibi bir durum mu yarattım acaba diye düşündüm. "Hiç "dedim. "Çok duygusal bir film seyrettim (Göl evi) tavsiye ederim, bir de Atlas Dergisi almıştım onu okuyorum, bu gün böyle yani "dedim. Biraz dergiyi karıştırdılar, sonra arkadaşımla birlikte gittiler. Zannedersem hayal kırıklığına uğrattım:) ... Bu sabah silecek suyu olmadan çalışan araba sileceğinin, tüylerimi diken diken ettiğini fark ettim. Düşününce gene oluyor. Bugün tahsilat peşinde koşacağım. Direk kötü kadınım yani. Para isteyince "kötü" oluyorsunuz. Dün üç aydır para almak için beni uğraştıran bir işletmenin muhasebecisi bana"bu günlerde çok yoğunum, cuma günü ödemenizi yapacağım , beni aramayın " dedi. Ben de "filanca bey fark ettiyseniz sizi hal hatır sormak için aramıyorum, zira umrumda değil, paramı yatırmanız için arıyorum, yatırdığınız anda ben sizden,siz de benden kurtulacaksınız" demek zorunda kaldım. Yine tekrar ediyorum bu ülkede ticaret yapmak çok ama çok zor...

Yorumlar