SONUNDA

Sonunda spor salonuna kayıt yaptırdım. Hastalıktı, beni eken komşulardı derken, bu sabah kendi başıma gidip kayıt oldum. Haftada 1 gün platesle başlayacağım, gelecek ay iki gün de fitness eklenecek buna. Herşey bir tarafa yolum giderken iyi, ama dönerken yokuş yukarı gitmem gerktiği için, acayip faydalı olacak. Zira bugün dilim dışarda geldim ve iyiki sigarayı bırakmışım dedim. Yukarıda ki kolyeyi yeni bitirdim. Kurdela nakışı yaptığım örtünün de bir kenarı bitti. Daha üç kenar var. Hafta sonuna kadar biter umarım. Dün çok güzel bir haber aldım. Bayramda Sibel de Antalya' da olacakmış. Kocası güzel bir jest yapıp, kendi gelemese de onun seyahatini ayarlamış. Çok özlemiştim. Geçen bayram gelmeleri için çok ısrar etmiştim. Yol çok yorduğu için, bu bayram hiç ağzımı açmama kararı almıştım. İnsanlar ne isterlerse onu yapmalılar diye. Nemek ki isteklerimiz aynıymış. Bu ay Atlas Dergi ' si almayı unuttuğumu fark ettim. Gelirken aldım. Bilge dün çok iyiydi. Öksürüğü baya azaldı. Kreşte yemeklerini güzel yediğini söylüyorlar. Ama nerdeyse bir haftadır akşam yemeklerini sallayıp, olur olmaz (pasta, çikolata, krema istiyorum gibi) isteklerde bulunup, red cevabını alınca, bir ağlamadır tutturuyor. Sonra ben uyuya kalınca ya da kitap okurken, babasını kafaya alıp kahvaltılık gevrek yiyor. Sabah kıyameti koparttım. Hafta sonları kahvaltılık gevrek yiyordu. Akşamları yiyemeyeceğini, bunun için babasını kullanmaması fetvasını yayınlayıp, babayı da bu sağlıksız beslenmeye alet olduğu için, bir güzel fırçaladım. Baba da cevap hazır "çocuk aç mı kalsın?" benim cevabım onu döver "hayır akşam yemeğini düzgün yesin" diye söylendim durdum. Akşamları mutlaka meyve de yiyor, çikolata da. Hadi ona bir şey demiyorum. Ama olmaz böyle. Kocaya onu nasıl kullandığını anlatmaya çalıştım, anladıysa tabi. Bence anladı da biraz gurur yapıp, kabul etmek istemedi. Bu çocuk ömrümüzün sonuna kadar bu politikayı uygular mı acaba? Annem süt içmem için kıyameti koparırdı. Bana kıyamayan babam içerdi, annem kızmasın diye. Oldum bittim süt içemem. Bu arada akşam yine çok geç uyudu. Ben gene erken uyudum. Yatmadan evvel kocanın Bilge' nin odasına yaptığım lambayı taktığını gördüm. Bilge sırf o yerine taktı diye "babam bana lamba yaptı" diye gösteriyordu. Ben de ısrarla o lambayı yapmak için ne kadar emek harcadığımı anlatmak zorunda kaldım. Ama o gene de "babam yaptııı" diyordu:) Dün yeni bir kitaba yeniden başladım. "Siz kimi kandırıyorsunuz" Soner Yalçın' na ait güzel bir kitap. Daha evvel okumaya başlamıştım. Ama taşındıktan sonra, bir türlü bulamamıştım kitabı. Geçenlerde çok alakasız bir yerden çıkarak, beni mutlu etti. Bugün güzel bir güneş var Ankara' da, tabi inceden de bir soğuk. Şimdi sıcak bir kahve, güzel bir müzik ve Atlas zamanı...

Yorumlar