BUNLAR KOMŞUYA...



Daha önce bahsetmiştim eski şeyler meraklısı komşumdan. Artık komşum oldu çünkü birkaç sokak aşağıya taşındılar. Daha önce malzemesini alıp bırakmıştı. Dün akşam üzeri uğradı, yapalım diye. Yarım saatte bunu yaptık, sonra ben fırınladım. Sabahta vernikledim. Bu sabah koleksiyonundan parçalar getirdi iki tane. Çok hoş şeylerdi. O da heveslendi, binanın altına küçük bir atölye yapacak kendine. Dün malzeme almaya gittim. Çok dolaşamadım, ama aradıklarımı buldum. Ordan spora gittim. Ofise geldiğimde, keyifle yerleştirdim malzemelerimi. Dün bir de coştum Bilge' ye kıyafetler aldım. Kış geldiğinden beri mağazalara gidemiyoruz Bilgeyle. Genelde kalabalık ve sıcak olduğu için, Bilge çok huzursuzlanıyor. Hazır tek başıma gitmişken rahat rahat alayım dedim. Çok cici şeyler aldım. Akşam evde aldıklarımı görünce çok sevindi. Aldığım bir kazağı gösterip "aaa bundan Nehir' in de var, anne sen ne güzel kadınsın yaaa" aynen böyle kurdu cümleyi. Koca ve ben şaşkınlıktan baka kaldık. Akşam koca mutfağa attı kendini, güzel bir yemek hazırladı. Ben evi süpürdüm, etrafı toparladım. Bilge bin nazla, bir parça yemek yedi. Ardından mutfağı toparla, derken salonda kanepeye attığımda kendimi saat 21:00 olmuştu. Birkaç gündür musallat olan mide yangınım arasında, kitap okurken uyuya kalmışım. Sonra koca Bilge' yi bizim yatağımıza yatırmış, kalktım onun yanına yattım. Koca da Bilge' nin yatağına yattı. Bilge her öksürdüğünde zıpladım yerimden. Çok yoğun bir öksürü yoktu gerçi ama, gene de tedirgin bir gece geçirdim. Sabah uyuya kalmışız. Koşturmalı bir sabahın ardından Bilge kreşe, koca servise, ben de ofise geldim. Bugün bu şiiri okudum, yazayım dedim...
KADINLAR İÇİN SON
Ben güzel gözlü kadınları severim
Bir de küçük ayaklıları, uzun boyluları
Hem nasıl severim, öyle severim işte
Terler avuçları, kesilir solukları
Ben mahzun kadınları severim
Yavru ceylanca kadınları, ürkekçe
Hem nasıl severim, öyle severim işte
Bilmezsin ne güzeldir öpüştükçe
Ben akıllı kadınları severim
Düşünen, az konuşan, çok bilen
Her yerde, her zaman nazı çekilen
Hem nasıl severim, öyle severim işte
İçimde büyük, sonsuz ateşler yanmalı
Ölümüm bile o kadın yüzünden olmalı...
Ümit Yaşar Oğuzcan

Yorumlar