İNSAN YÜKÜ ÜZERİNE...

Hayatımıza soktuğumuz insanların bize katkıları ya da götürdükleri üzerine bir bilanço yazısı olacak gibi gözükse de, aslında öyle olsun istemiyorum. Ben ki arkadaş özürlüsü bir insanım, ne haddime bu konu üzerine atıp tutumak. Dün burdan takip ettiğim bloglardan birinde vardı böyle bir yazı. http://guneylibaharatlar.blogspot.com/2010/01/ks-ortas-temizligi.html hatta buraya da yorum bıraktım. Hayatından çıkarttığı arkadaşları için "sonsuz arkadaş çöplüğüne gittiler" diyordu. Şöyle dönüp arkama bıraktım, büyük bir yığın olmasa da geride bıraktıklarım küçük bir tepecik sayılır. Aslında ben bu geriye bırakılışlarda, hep kendimi suçladım. Tıpkı karşılıksız aşklar gibi dedim, fazla anlam yükledim, fazlasıyla verici oldum ve karşılık beklemiyorum diyerek yalan söyledim. Bekledim, evet ve bulamayınca doğru çöpüğe. Belki insanlar farında bile değildi yapmadıklarının. Pişmanmıyım? aslında hayır değilim. Çünkü artık yardım edemeyeceğim (maddi/manevi) dertleri dinlemek, itiraf ediyorum beni bunaltıyor. İnsanca yönüme ters belki bu tutumum, ama öyle hissediyorum. Eskiden herkese kucak açan ben, Bilge doğduktan sonra çok ama çok dikkat eder oldum bu konuya. Çünkü bir çocuk yetiştiriyorum ve çocuğum anında herşeyi algılıyor. Belki ben tolere edebilirim bir çok şeyi, ama ondan bekleyemem. Tabi Bilge yalnız büyüyor böyle olunca, bu da kötü aslında. Yaşadığımız şehrin de etkisi var tabi, ama tüm suçu şehre atarak haksızlık etmeyim. Korumacı tarafımla etrafıma kalın duvarlar ördüm belki, ama şimdilik mutluyum böyle. İlerde özellikle kızım büyüdükçe, zorlanacak bu duvarlar biliyorum. Ama zamana bıraktım herşeyi...Evet insan yükü ağır bir yük. Bu lafı özellikle yakınında hasta birisi varsa, ona bakan kişiye söylerler. Ben bunu tamamen ruhani bir yük olarak düşünerek, yazıma başlık olarak seçtim. Naçizane etrafınızdakilere ve arkadaşlarınıza daha özenli davranın derim. Çok verici olmayın, dengenizi koruyun. Size ağır gelenleride taşımayın, geride bırakın. Zira hayat zaten yeterince ağır yükler yüklüyor yüreklerimize.
P.S: Bilge iyi tamamen numaraymış, koca da daha iyi, daha ne isteyim?

Yorumlar