KÜÇÜCÜK BİR BAHÇE

Hafta sonu evde tembellikle geçti. Cumartesi Bilge' nin kursuna gidip geldik, sonrası hep evdeydik. Hafta içi çok yorulan babamıza kıyamadık, dışarı çıkmadık. Baba serildi yattı, Bilge arkadaşlarıyla takıldı, ben bol bol kitap okuyup, film izledim.Bahçeye el atmadan fotoğraflarını çektim. İlk kızaran çeri domatesi yine bizim kızı havalara zıplattı. Allah' tan önce ben buldum da, çileklerde olduğu gibi korkmadım. Sararan yaprakları, etraftaki otları temizleyip, fidelerin diplerini çapalayıp havalandırdık.

İçlerinde en çelimsiz fide buydu, o da boyundan büyük iş çıkarttığı için takdirimi kazandı.
nerdeyse yapraklarından öpesim geldi:))
Biberler kendi havasında, bir de arada kalmış bir patlıcan fidesi var ki, hiç umudum yok kendisinden.
Tarla domatesleri, çerilere inat bir yavaşlıkla yeni yeni domatese oturdular.
Ama itiraf edeyim benim gözdelerim bu bal kabakları. Çekirdekleri Leylak Dalı vermişti. Topraktan başını ilk çıkartmalarıyla başladı keyfim. Her sabah bu güzel çiçeklerle karşılıyorlar beni, sabırsızlıkla kabakları bekliyorum.

Ufacık bakımsız bir toprak parçasının bize verdiği mutluluğu seviyorum. Üstelik toprağı o kadar kötü ki, güya toprak alacaktım, gübre falan ama hiç birine vakit ayıramadım. Tabiat öyle cömert ki bu şartlarda bile bize mahsul verip, kızıma dengesini gösterdi. "Ektiğini Biçersin" dedi.
Daha ne isteyim, güzel bir hafta isteyim hepimiz için.))

Yorumlar

  1. Çok güzelmiş o kabak...Bilge enerjisini nötrlemiştir bahçede...
    Bahçe ve toprak gibisi yok , hayatta sıkılmayacağım tek yer bahçe herhalde ( çocukluğumdan kaybanklı bu düşüncem galiba )
    keyifli bir hafta dilerim arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  2. Domateslerinizi sevsinler sizin,çok güzel bir bahçe...O kadar da olsa birşeydir.
    Keyfini çıkarın:)

    YanıtlaSil
  3. Oh ellerinize sağlık. Benim bahçem yok. Ama balkonumda saksı içinde, bir adet biber, bir de arkadaşımın annesi Semiciğimin yolladığı salatalık fidesi var. Onlarında gözünün içine bakıyorum mahsul versin diye, beni kandırıp duruyorlar.

    YanıtlaSil
  4. Bgün bende de doamtlı bir fotoğraf var, harikalar. Ki kendin büyütünce daha da tatlı oluyor yemesi :)

    YanıtlaSil
  5. ilk fotoğrafta Bilge'nin mutluluğunu görmek süper, şanslı çocuk.Bahçem yok uzun balkon saksılarına ektim ben de iki tane minicik domatesim var:)))

    YanıtlaSil
  6. Ben de istiyorum bahçe...Kaymak çileği ve havucu ağaçta büyüyor sanmaz böylece:)))

    YanıtlaSil
  7. sizin apartmandakilere örnek oldunuz anne kız, yakındır mahsulden hak istemeleri:)) Mis gibi kokuyordur o domates şimdi, kim yedi?

    YanıtlaSil
  8. İçimizdeki Karnaval, benim de hiç sıkılmayacağım yer bahçe, sana da güzel bir hafta diliyorum

    YanıtlaSil
  9. Natali, sevsinler valla o kadar güzelki, bir avuç bile olsa toprakla olmak çok güzel

    YanıtlaSil
  10. Dilekciğim, geçen sene biz de balkonda domates ve biber yetiştirmiştik. Özellikle çeri domates balkonda kolay oluyor. Salatalık ve biberleri eline alınca sen de bizim gibi havalara uçacaksın

    YanıtlaSil
  11. Buğdayım kesinlikle haklısın, bazıları burun kıvırıyor ama kendi emeğinin karşılığının tadı hiç birşeyde yok bence

    YanıtlaSil
  12. Noblesse, değil mi ya, insan ne kadar mutlu oluyor. Domateslerin yaprağına elimi sürüp koklamak bile bana yetiyor

    YanıtlaSil
  13. Kaymaklı kadayıfım, al çocukları gel hayatım, domatesler kızarınca dalından kopatıp mideye atsınlar.

    YanıtlaSil
  14. Fiammacığım geçen baktım yönetici suluyor, ben sulamıştım hayırmı dedim, içimden geldi dedi ama şüphelendim kendisinden:)) Bilge yedi tabiki ama inan ben yemiş kadar oldum, surat ifadesi çok güzeldi:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder