Biraz kitap, biraz film...

 Hüsnü Arkan'ın ilk okuduğum kitabı "Mino' nun Siyah Gülü" ydü ve çok beğenmiştim. "Menekşeler Atlar Oburlar" başlangıçta çok iyiydi. Dili, anlatımı, kelimeleri  birbirini takip ederken ilk elli sayfadan sonra, ana karakterin hastalıklı ruh halini okumak beni kasmaya başladı. Sonuna gelince tamamen bir hayal kırıklığı ve saçma bir kurguydu diyebilirim. " İzmir yakınlarındaki küçük bir kasabada yaşayan varlıklı bir ailenin tek çocuğudur Hüseyin. Malların ve çiftliğin yönetimini üstlenen amcası, geleneklere uymayıp meyhane işletmeyi seçen babası, menekşe kokulu annesi, çiftlikteki sevgili atları, yengesi, halaları ve komşu kadınlar arasında büyür. Ancak hep mutluluk içinde geçmez kasaba hayatı. Babasını küçük yaşta kaybeder. Okulda ise sorunlu bir öğrencidir, yine de kazanır üniversiteyi. Kişiliğindeki bölünmeler o yıllarda başlar..."( arka kapaktan)
"The Flowers Of War"bir savaş filmi. 1937 ' de ikinci Çin- Japon savaşı sırasında yaşananları anlatıyor. Güzel bir filmdi, ama tekrar izlemeyi yüreğimin kaldırmayacağı da bir filmdi diyebilirim. Christian Bale' e hayran kaldım, her rolde şaşırtıyor beni. Bu arada seri halinde izlediğim filmler var, tamamlayınca onlardan da bahsedeceğim.  Bol okumalı, bol filmli günlerimiz olsun...

Yorumlar

  1. Senin şu filmlerle kitaplarla dostluğuna gıpta ediyorum.
    Ben hala mesafeliyim kitaplara bu ara. İşyerinde uykumu getirmeye başladılar.

    YanıtlaSil
  2. Hüznü Arkan'ın Mino kitabını okudum, beğendim ama o kadar çok etkilemedi beni, bu yüzden hiç yeltenmedim diğer kitapların...

    YanıtlaSil
  3. Bu kitabı çok duydum ama okuyamadım filmi de listeme alıyorum
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder