Kitaplığımdaki en eski beş kitap

 Salonumda bulunan kitaplığıma bakmak benim en sevdiğim şeyler arasındadır. Bu sabah en eski kitaplarım hangisi diye bakarken, bu liste çıktı ortaya. En eski kitabım "Tanrıların Arabaları" Erich Von Dânıken. Bu kitabı sahaftan aldığımı hatırlıyorum.
 Basım yılı 1973 (benden yaşlı)
 2. Sırada "Böyle Gelmiş Böyle Gitmez-1" Azizi Nesin var. Bu kitabı bir arkadaşım vermişti ve çok etkileyici bir kitaptı.
 Basım yılı 1982 (kızkardeşle yaş)
 3. Sırada "Hüseyin Paşa Çıkmazı No:4" Ali Neyzi var. Bu kitaptan daha önce bahsetmiştim. Tesadüfen Ali Neyzi' nin bir kaç kitabı elime geçti, kitaplığımın göz bebeği onlar.
 Basım yılı 1983 ( o yıllarda hâlâ doğduğum yerde yaşıyordum ve henüz deniz görmemiştim)
 4. Sırada "Geceyi Tanıdım Erostratus" Nazlı Eray. Bu kitabı aldığım günü hatırlıyorum, kapağına bayılmıştım.
 Basım Yılı 1985 ( hayatımız değişmeye başlamış, Antalya' ya taşınma planları yapar olmuştuk)
 5. Sırada "Hero ile Leandros" Mousaıos. Bu kitabı önceden okuduğum bir kitabı ararken almıştım. İyi ki almışım.
Basım yılı 1987 ( artık Akdeniz' i görmüş iyice esmerleşmiştim)

Eskiden sahaflara hiç bakmazdım,sevmezdim okunmuş kitap almayı. İnsanın yaşı ilerledikçe sanırım kitap sevgisi daha çok öne çıkıyor. Kitap kokusu aldığım her yerden, sahaftan, kütüphaneden kitap alabilirim. Yeter ki ucunda kitabın büyülü dünyası olsun. Sizin en eski kitaplarınız neler, baksanıza kitaplıklarınıza paylaşalım ...

Yorumlar

  1. Çok iyi fikir. Dur bi bakayım bu akşam, neler bulabileceğim. :)

    YanıtlaSil
  2. Ilk fırsatta ben de bakacağım :)

    YanıtlaSil
  3. Ali Neyzi bir dönem Antalya'da yaşamıştı belki bilirsin Şen Sılan ile birlikte. Ne kadar beyefendi bir insandı Allah rahmet eylesin. Bende de 3 kitabı var ama onlar yeni baskı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayattayken görmek nasip olmadı nurlar içinde yatsın.

      Sil
  4. tanrıların arabaları bana babamdan kalma, o da oldukça eski.

    YanıtlaSil
  5. ınanmıyorum ne buyuk hazıne bunlar oyle etkılendım kı hemen kendı kıtaplarımı dusundum desem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen bak kitaplarına bakalım sende neler var

      Sil

Yorum Gönder