"İzcilik"

 Bizim kız izci oldu demiş miydim? Demişimdir illaki, duyduğumda "hah bir bu eksikti" lafını sesli telaffuz etmiştim. İzcilik öğretmeni çocuklar ona "lider" diyorlar " haftada iki gün okul çıkışı iki saatini ayıracak deyince,  "iyi bari" dedim.
Bizimki ilk günden çok sevdi. "her gün bir iyilik yapacağım" dediğinde "olur odanı topla on iyilik etkisinde bir iyilik yapmış olursun bana" yı yemedi tabi, bilmiş bilmiş "iyilik hakkımı sana harcayamam "dedi. Öğretmen dilediği kadar iyilik yapabileceği konusunu aydınlatınca bizimki, iyilik çetelesi tutmaya başladı. Bir bardak su getirip, "ayyy süper bir iyilik bu değil mi" lerden tutup, markette yaşlı amcalara poşetini taşımayı teklif etmelere (kasaya kadar ancak taşıyabilirim ama demeler) sokaklarda elinde kedi maması "pisi pisi" diye doyuracak kedi aramalara kadar vardırdı işi. Bir de İzci Marşı dilinde mırıl mırıl "yollar uzun dikenli taşlı olsadaaaaa....."
Bu arada izcilik toplantısı olduğu günler almaya gittiğimde, sınıftan gelen kahkaha sesleri, çıkışta diğer çocukların "görüşürüz Bilge Abla" demeleri (üçüncü sınıflardan birkaç çocuk varmış) çok güzel oyunlar oynamaları Bilge' ye iyi geldi. İple çekiyor bir sonraki günü.
Asıl beni de bu işin içine sürüklemesine gelince, arada ağzımı bozuyorum (tamam bazen çokça olabiliyor) (evet Bilge' nin yanında da olabiliyor) Bilge hemen atlıyor " Anne izci kötü konuşmaz", "iyi konuşmasın ben izci değilim ki", "anne izci annesi ve yakınları da kötü konuşmaz", "hımm iyi o zaman konuşmayım" diyorum , ne diyeyim başka:)))

Yorumlar

  1. çocukluk günlerime döndüm sanki.. çok sevmiştim ben de izciliği.. çok özlüyorum izci liderimi..

    YanıtlaSil
  2. :-) İyi ki bizimkiler izci değil o zaman, dilimi tutmam zor olabilirdi:-)

    YanıtlaSil
  3. tebrikler,,ben de bir izci gönüllüsüyüm,,blogumda gerek kamp,gerekse gezi ve etkinliklerimden görmüşsündür ,,
    izciler iyi ve yararlı insanlar,,liderlerine güvenebilir,içinde bulunduğu ortamın onlara çok daha aydın ve çağdaş bir yaşamı sunduğuna adım adım tanık olabilirsin,,başarılar)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder