Evde...

Aslında yarı zamanlı çalışıyorum diyebiliyorum. Öğleden sonraları çok önemli bir iş yoksa Bilge' yi okuldan alır eve geçerim. Üç gündür evdeyiz. Dün bir ara çıkmaya yeltendik ofise kadar anca gidebildik. İşleri yanıma alıp nefes nefese eve geldik. Çok ama çok soğuk. Dışarıdaki tüm canların allah yardımcısı olsun. Evdeki tekli koltuklardan birini camın önüne, kalorifer peteğinin yanına yerleştirdim. Odanın şekli bir miktar bozuldu ama hiç umursamadım. Bilge genelde odasındaydı.Ödev verme fırsatı olmayan öğretmenine inat yayılıp, keyif yaptı:)) Ben koltuğuma kurulup, dizlerime örgü battaniyemi çektim. Sanırım ömrümde içmediğim kadar bitki çayı, çay ve kahve içtim. Okudum, çizdim,yine  okudum ve izledim. Bu akşam üzeri çatıların arasından muhteşem bir gün batımının bile tadını çıkarttım.
Magda Szabo' nun " Kapı " ve "Katalin Sokağı" kitaplarını ne çok sevdiğimden her fırsatta bahsederim."Iza' nın Şarkısı" nı da hemen alıp, okudum. Bu kitap her aklıma geldiğinde içimi nasıl acıttığını, nasıl dokunarak bittiğini hatırlayacağım. Muhteşem bir kitaptı.
"Sarsıcı bir köklerinden koparılış hikâyesi; günlük hayatta yaşanan kırgınlıkların, yaralanmaların, düş kırıklıklarının, suçluluk hissinin, sürgünlük duygusunun, anlayışsızlığın, iletişim güçlüklerinin, duygusal duygusal geçirimsizliklerin, pişmanlıkların, yasın ve metanetin, şefkat ve sevginin romanı. Gücünü, birbirinden öylesine farklı"çifler"i -ana-kız, karı-koca, ana-baba-birlikte ya da yan yana yaşama ustalığından alan bir kitap"(arka kapaktan)
Yılın ilk okumasını bu kitapla yapmış olmaktan gayet hoşnutum.
Yarın kursa gitmekle gitmemek arası kararsızız. Yarın bakacağız duruma artık. Güzel bir hafta sonu diliyorum, keyifli ve sıcak olsun lütfen...

Yorumlar

  1. Kalorifer önü, örgü battaniye, çay kahve, bu soğukta içimi ısıttın. :) Ha bu arada, biz de yarın sabah buzlar kalkmaz ki, kursa gitse mi gitmese mi havasındayız şu an. ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Kitap ile ilgili yorumunu merakla bekliyordum , yazdim listeye.
    Ogretmenler gercekten hazirliksiz yakalandilar bu kar tatilinde , Can da bir koltuktan digerine atti kendini surekli :)
    Neyse ki "rutin"imize donduk degil mi ?:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder