Hayatın ezgisi; şiir...

Ne çok severim şiir okumayı, herkes gibi bir dönem yazdım da. Sonra yazmayı bıraktım ama okumaya devam ettim.Şiirler hep hüzünlü mü olur, elbette hayır ama kederler genelde ortaktır. Mutluluğu genellemek biraz zordur diye düşünüyorum. Herkesin kendi cımbızı elinde, mutluluk çekmek için hayattan. Son kitap siparişimde Birhan Keskin' in "Ba","Soğuk Kazı","Yol","Kim Bağışlayacak Beni" kitaplarını aldım. Bu arada yine bir dost tavsiyesiyle Didem Madak' ın "Ah' lar Ağacı", "Pulbiber Mahallesi", "Grapon Kağıtları" kitaplarını da ekledim. Birhan Keskin'in "Ba" kitabıyla başladım okumaya.
 Güneş..Yıldız
 Yol uzun,güzergâh zorlu; ne demeliyim?
 Zarif kardeşim benim,
 Seni aldım yanıma, ikimiz almış yürüyor gibiyim.
 ,

Sana yıldız sana güneş mi demeliyim,
Günümde hayret gecemde hayret istedim
Yer yer senin gibiyim ben yer yer kendim.
 ,

İnsan olan yerlerim çok ağrıyor,
Olsun, yine de sen kapanma, bu sıra benim,
Yerine bırak ben incineyim.

 "Artık kimse şiir okumuyor " demek, artık kimse hissetmiyor demek bence.
Bir çok insanla iş gereği bir sürü konuşma yapıyorum telefonla. Çoğu zaman telefonu kapattığımda konuştuğum insana dair tek kelime kalıyor dilimin ucunda "çirkin". Evet yüzünü hiç görmediğim bir insanın sesinin tonundan, kelimelerinin yönünden nasıl çirkin olduğunu anlayabiliyorum. Bir insan tanımadan bunu hissetmek çok üzücü, çok ürkütücü. Didem Madak' ın "Ah'lar Ağacı" kitabını okumaya başladığımda birden durup nette Didem Madak ismini aratıyorum. Karşıma gülümseyen bir yüz çıkıyor ve çok genç yaşta kanserden öldüğünü okuyorum. Burnumun sızladığını hissediyorum. Sonra bir vasiyet gibi yazılmış Ah' lar Ağacını okurken hiç görmediğim, hiç tanımadığım, ilk kez dizelerini okuduğum bir şair için hüngür hüngür ağlıyorum...


 "Güçlü bir el silkeledi beni sonra
 Sanırım tanrının eliydi,
 Sayamadım kaç ah döküldü dallarımdan
Çok şey görmüşüm gibi,
Ve çok şey geçmiş gibi başımdan
Ah dedim sonra,
AH!
İç ses diye söylendim
Gel !
Ahlar ağacından sen de biraz meyve topla.


 Hayatımızdan şiir eksik olmasın...

Yorumlar

Yorum Gönder