11.02.2015

Zayıflamak üzerine...

Çocukluğumda mızmız, yemek yemeyen ve zayıf bir çocukmuşum. Ergenliğe girene kadar annemin "ye kızım, ne olur ye" dediğini hatırlıyorum. Ergenlik sonrası sanki birden bire sihirli bir el dokundu ve ben büyüyüverdim. Hep "balık eti" dediğimiz kıvamda oldum Bilge doğana kadar. Bu esnada zaten iri kemikliyim falan gibi bahanelerim vardı. Sonra çocuk doğurdum bahanesi dilime dolandı. Sonra çocuk büyüdü neredeyse boyuma geldi ben hâlâ tombiğim. Geçen yaz sigarayı bıraktım, üstelik hiç zorlanmadan, bırakıyorum dedim ve bıraktım. Bugüne kadar da hiç içmedim. Sonra kendime dedim ki "sigarayı bıraktım, yeme işini de halledebilirim" böyle olmadığını anlamam çok üzün sürmedi. Çünkü ben sigara içmeyi sevmiyordum ama yemek yemeye bayılıyorum. Yemek yerken hep vicdanım sızlamış ama hep yemişim fazlasıyla:))Bu arada yıllardır spor salonlarına giderim. Her seferinde sağlam bir hamlarım. Çok kilo veremesem de mutlaka sıkılaşırım. Yazdan beri haftada üç gün akşamları gidiyorum. Bu dönemde başlayan her hoca kendi programını uygulatıyor. Bundan önceki hocada kol kaslarıma zarar verdim ama allahtan çabuk toparladım. Geçen hafta yeni bir hoca başladı. Hafta sonuna kadar "bana dokunmayın "diyerek elinden kurtuldum. Geçen seans uzun uzun konuştuk. Hazırladığı program mantıklı geldi. Aslında çok zorlandım, iki gündür de her yerim ağrıyor ama çok şikayet etmedim. Bunların olacağını biliyordum zaten. Sessizce acı çekiyorum. Aslında benim asıl bahsetmek istediğim salon ortamı. Yıllardır anladığım bir şey var o da zayıflar daha düzenli ve disiplinli spor yapıyorlar. Şişmanlarsa  en fazla iki ay devam ediyorlar. Sonrası yok. Erkekler kadınlardan daha sıkı sarılıyorlar bu işe. Spor kilo verin ya da vermeyin iyi hissettiriyor. Sıkı bir diyet yapmazsanız çok rahat kilo alabilirsiniz spor yaparken. Vücudunuzda ne kadar çok kas olduğunu hissetmek oldukça şaşırtıcı. Ben de artık kilo vermek yerine, kilo almamak ve güçlü kaslar hedefini koydum kendime. Olduğum gibi kalabilirsem ne mutlu bana. Bu arada salonlarda en zayıf kadınlara diğerleri tarafından nefretle bakıldığını görüyorum, şaka gibi:)) Kadınlar arasında birbirinden nefret etmek çok kolay sanırım. Bir de etrafındakilere tavsiyeler verip duran tipler var, oldukça sinir bozucular. Aslında düşündüğümde hayatımda en rahat kilo verdiğim dönemler Antalya' da köpeğimle sabah ve akşam yürüyüşleri yaptığımız dönemdi. Neyse zayıflama durumları böyle.
Bu arada sabah geç kaldık diyerek aşağı inip yolun yarısında okulların tatil olduğunu öğrensek de tatil tatildir diyerek eve geri döndük:)) İyi bakın kendinize...

6 yorum:

  1. Ben de sadece kaslarımı güçlendirmek istiyorum, bütün eklemlerimin sakatlanmasını belki engelleyebilirim böylece. Ama bi başlamam lâzım tabi:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handancım her şey bir yana canım da yansa kendimi iyi hissettiriyor. Geciktirme derim.

      Sil
  2. Aynı şeyleri yaşamışız. Ben artık ne yapıyorum biliyor musun? Sporu yaşam biçim haline getirdim. Her gün düzenli yürüyorum. Evde bazı hareketlerim var 40 dk. kadar onları yapıyorum. Günde 1.5 litreden az olmamak kaydıyla su ve 2 -3 bardak yeşil çay tüketiyorum. Tatlıyı azalttım. her şey yolunda şimdilik. spor salonları güzel de çok yükleniyorlar orada da . Sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Antalya diyorum başka bir şey demiyorum. Ankara' da dik yokuşlar, kirli hava yürümeyi neredeyse imkansılaştırıyor. Salona yönelmemin tek nedeni bu:(( Azaltma mevzularına benim de el atmam lazım:)) sevgiler...

      Sil
  3. Pilates hocalarım diyor ki, "spor sağlığa zararlıdır!". Sahiden, şaka değil.
    Çünkü, spor yapmak cidden vücudun fazla çalıştırılmasını ve zorlanmasını gerektirir, o nedenle meslek olarak spor dallarını seçenler dışındaki insanların vücudu zorlaya değil, kasları çalıştırmaya yönelik egzersiz yapması uygundur.
    Ben de onların bu fikrini benimsedim, egzersiz yapıyorum. :)) Ve, evet yürüyüş insanı hem zinde tutan hem de fit olmasını sağlayan en önemli "spor" ! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekmekçim yeni hocamdan umutluyum, bu sefer çok ağrım sızım olmadı. Keşke yürüyüş yapabilsem ama nerede Ankara' da yürüyecek yol:((

      Sil