30.05.2017

Düşünceler Falan Filan

Bugün cumaymış gibi geliyor sanırım yorgunluktan. Geçen hafta ofiste yalnızdım, bu hafta da yalnız olacağım gibi görünüyor. Neyse bu konuya takılıp canımı sıkmayacağım.
Bilge dün okuldan aradı, "yarın okula gitmeyim" dedi. Olmaz dedim daha iki hafta var okulun kapanmasına, sınavlar bitti tamam ama okul orası yahu kafana göre gitmemezlik yapamazsın (tabi arada yapıyorsun ama hep yapamazsın) dedim. Babayı kafaya almaya çalıştı, olmadı küstü, olmadı sitem etti. Sabah sürünerek kalkıp, kendini slow motion moduna aldı, beni çileden çıkartıp okula gitti.Sonra okuldan arayıp sadece beş kişiyiz sınıfta dedi (yirmi kişilik sınıf) iyi tadını çıkart o zaman dedim. Sinir oldum bu nasıl iş arkadaş, iki hafta var daha. Bu çocuklar okulu nasıl ciddiye alacaklar, anlamıyorum insanları... hiç saygıları yok.

Efes' le uzun uzun bakışıyoruz, yemek masasında hep yanıma yaklaşıp dizlerimin üzerine ağzının tüm suyunu akıtıyor. Olmadı burnuyla dürtüyor kaçamak lokmalar vereyim diye:)) kıyamayacağımı ve vereceğimi bilerek. Üç dakika sonra parçalayacağını bilerek yeni oyuncaklar alıyorum Bilge kızıyor, ama o kadar seviniyor ki Efes, sonra da parçalıyor:)) Kudurmak  ve poposunu ısırmak için Bilge' yi, tapmak için Koca' yı, karnını doyurmak ve totosunu koymak için benim yanımı tercih ediyor. Bir de uzun uzun bakışmak için... Ne çok ihtiyacımız varmış diyorum, iyi ki seni kapımıza bağlayıp tüydüler. Sen gelene kadar hiç farkında değilmişim, değilmişiz... Kendi yatağında bir türlü yatmayan, hadi yattı diyelim sabaha karşı bizim yatağın ayak ucuna kıvrılan Bilge, geçen gece evde Efes' le kaldı. Odasına güle oynaya gidip, sabaha kadar deliksiz uyuyor. Bazen okulda ona sorulan garip sorulardan kafası karışmış geliyor. Her zamanki köpek giren eve melek girmez, ayy köpek pis olur, en sonuncusu bombaydı, kardeşim olmadığı için köpeğimiz varmış öyle diyorlar... Konuşuyoruz allahtan kocaman bir yüreği var, pek çok şeyin kendisi çok farkında... sadece şaşkın, insanlar onu şaşırtmaya başladı:((

Mehmet Güleryüz' ün "Güleryüzlü Sohbetler "kitabını okuyorum. Abidin Dino'yla başlıyor sohbetler, Mehmet Bey sorular soruyor, konukları cevaplıyor. Ressamlar, yazarlar, fotoğrafçılar. Bitirince daha detaylı yazarım Ara Güler' le sohbetin bir yerinde ( kitap yanımda değil tam kelimeler bunlar değil) medeniyetten bahsederlerken Ara Güler diyor ki "dünya üzerindeki yamyamlar yaklaşık 25,000 insan yemiştir ama düşünsene Hitler diye bir i..ne çıkıyor 4 milyon insanı öldürüyor  bu nasıl bir medeniyet" diyor. Okuduğumdan beri kafamda dolanıyor bu cümleler...ne kadar haklı, ne kadar farkında... Bilmek, öğrenmek bir şey yapamasan da farkında olmak çok önemli bence.

Bazen buraya yazmak için oturduğumda, tıkanıp kalıyorum, yazacak elbette çok şey var ama hiçbiri ele ele tutuşan cümleler haline dönüşmüyor. Bazen de yukarıdaki gibi biraz oradan biraz buradan oluyor.  Son sözüm şudur: Ne zaman yaz gelecek ama ya:))))

22.05.2017

Tembelliğin ardından

Geçen hafta Koca yine İstanbul' a gitti. Bir haftalık bir eğitim için. Bence kafa dinlemeye gitti:)) Ben evdeydim. Ofise gitmedim. Önceki seferki gibi, şunu yapacağım bunu yapacağım demedim. Sabah ve akşam Efes'le uzun yürüyüşler yaptık. Arada Bilge' de bize katıldı. Hava kış gibi olunca kanepede Bilge'yle Efes' i aramıza alıp kitaplarımızı okuduk, sıcacık:))

Bilge'yle Dogs Purpose filmini izledik, çok güzeldi. Xander Cape'in Dönüşü filmini arkadaşları izlemiş izleyelim dedi, ben uyuyup uyanıp izledim, o tamamını izledi:)) The Eagle Huntress belgeselini yine birlikte izledik, güzeldi ama çok uzundu. Ben Logan ı izledim, daha ne kadar uzayacak bu seri acaba:(( Person Of İntrest dizisinin son sezonunu izlememiştim, onu bitirdim. Taboo ya başlayacağım bugün.

Eve Dönmenin Yolları/A.Zambra : Uzun zamandır listemdeydi, iyi oldu okuduğum. Yazarın tarzı belli, güzeldi.

Hep Yuvaya Dönmek/Ursula K. Le Guin : Ursula' nın fantastik dünyasını okumak hayret vericiydi. İnanılmazdı, bambaşka bir dünya, bambaşka bir dil ve kültürü okudum. Muhteşemdi.

Farfara/Sezgin Kaymaz : Sezgin Kaymaz' ın  son kitabı.Kız kardeşle birlikte okuyalım dedik. Ben önce bitirdim sanırım:)) Kolay okunuyor ama çok sevedim.

Flash Gordon 1 cilt/ Mac Raboy : Dost' ta gezerken çizgi roman raflarında gezerken aldım bu kitabı. 1948-1951 arası gazete köşesinin derlemesi. Çizimler çok güzel aslında Flash Gordon ' un yaratıcısı Alex Raymond. Çok sonra Mac Raboy  devam ediyor. Bilge! de okumak istiyor.

19 Mayısta Anıtkabir'e gittik Bilge'yle. Çok güzel ve coşkuluydu. Hafta sonu da alışverişe gittik. Bilge "hayat çok pahalı" dedi.
Okulun kapanmasını şafak hesaplayan asker misali gün gün sayıyor. Bu sabah iki hafta kaldı diye uçarak gitti okula:))

Haftamız güzel geçsin...

8.05.2017

Geçen Hafta

Size de sanki kış çok çabuk geçmiş gibi geliyor mu? Sanki mayıs değil de daha mart ayında olmalıymışız gibi hissediyorum. Okulun kapanmasına bir ay kaldı:(( Tatil filan planlamak lazım, belki erken rezervasyon... bilemedim yani.

Neyse hafta içi evdeki halıları yıkanması için gönderdim. Özellikle sabaha karşı evde bir yengeç yaşıyormuş gibi tıkır tıkır Efes'in yürüyüş sesleriyle uyanıyorum. Yalnız fark ettim ki bu çocuk benden de fena uyuyor/ uyumuyor. Tüm gece en az üç kez su içmeye gidip, önce Bilge' nin odasını, sonra bizi kontrol edip, kanepeye kıvrılıyor:))
Haftanın özetine geçersem
* İşi hiç asmadım:)
* Stefan Zweıg /Satranç /İşbankası/ İlk Zweıg okumamdı bir klasik olmanın hakkını vermiş
* Kul/Seray Şahiner//Can/ Daha evvel Antabus' u okuyup çok beğenmiştim. Bu kitapta  Mercan' ın hikâyesi bildik, samimi gelmişti ama sonuna doğru tekrarlar, rutinler...içim şişti keşke bu kadar uzatmasaymış.
* Hiçe Doğru/Hüsnü Arkan/Kırmızıkedi/ Hüsnü Arkan' ın şiir kitabı.İlk kez şiirlerini okudum. Yazarlığını daha çok sevdim, sesi , şarkıları hep gönlümde yer etti ama şairliğini sevemedim. Şiirleri ağır ve zor geldi.
* The OA/ 2016 Netflix yapımı ilginç bir dizi izlemeye başladım ilk sezonun son iki bölümü kaldı. Doğaüstü/ gizem türü bir dizi, sonu nereye varacak merak ediyorum
*Collateral Beauty/ 2016 yapımı  Will Smith, Kate Winslet ve en çok sevdiğim Helen Mirren baş rollerde. Güzel, duygusal bir filmdi
* Casting Jonbenet/ İlginç bir filmdi altı yaşında çocuk güzellik yarışmasında birinci olduktan sonra öldürülen Jon Benet  Ramsey cinayetinin yirmi yıl sonra farklı bakış açılarından  farklı bir tarzda değerlendirilmesini izliyoruz. Garip  bir filmdi.
*Hacettepe Ün. Ank. Dev.Kons. Bale Anasanat Dalı Temsili/ Cumartesi akşam Bilge'yle  Gittik. Opera sahnesindeydi. Çoğunluğu çocukların aileleri olan bir izleyici kitlesiyle ve onların heyecanlarıyla izledik. 6. sınıflardan mezunlara aynı sahnede muazzam bir görsel bir ziyafetti. Bir kez daha özellikle klasik balenin bambaşka bir güzelliği olduğunu gördük. Azim bambaşka, böyle insanlar görmek çok umut verici.
* Son Tango/ Sevgili Leylak Dalımla pazar günü Akün Sahnesi'  nde izledik. Beklentimizin altındaydı ama bu sene seçeneklerimizi düşününce hiç yoktan iyidir dedik. Rdından kahve içtik, dost sohbeti özlemişim, iyi geldi:))
*Hep Yuvaya Dönmek/ Ursula K.Leguin/ Kitabı yarıladım, sanırım hayatım boyunca okuyacağım en ilginç okumalardan biri olacak. Leguin' in fantastik dünyası inanılmaz. Bu hafta bitiririm umarım.
*Roman Kahramanları/ Üç aylık Edebiyat Dergisi/ Düzenli takip ettiğim tek edebiyat dergisi. Nisan/ Haziran sayısı Franz Kafka üzerine çok ciddi bir külliyat içeriyor. Ufak ufak okuyorum.

Keyifli ve bereketli bir hafta diliyorum hepimize...

2.05.2017

Mayıs

Saydım tam altı gün okula gitmedi Bilge. Erken tatil oldu bu altı gün. Lakin sabah yataktan kazıyarak ve söylenerek gönderdim okula. Hava bir kaç gündür bunaltacak kadar sıcaktı. Dün akşamüzeri açık balkon camından burnunu çıkartan Efes' in yağmuru kokladığını görünce bir rahatladım. Bahar kokulu yağmur sabaha kadar yağdı. Mis gibi oldu ortalık.

Nisan ayı bereketli geçti çok güzel kitaplar okudum.İlk defa bir ayda on beş kitap bitirdim.

1- Karanlık Kız -Elena Ferrante / Çok güzeldi Napli Romanları Serisinin bir bölümü gibi aynı tadı bıraktı bende.

2-Kızıl Dosya-A.C Doyle/ Sherlock Holmes denilince ben de akan sular duruyor. İlk hikayeyi bir de İthaki basımıyla okudum:))

3-Zaman Yeli- Gürsel Korat/ İlk Gürsel Korat okumamdı. Bir türlü içime sinmedi. Kısacık kitap elimde bir kaç gün süründü.

4-Asi Kızlara Uykudan Önce Hikayeler/E. Favilli-F.Cavallo/  100 asi  ve başarılı dünyaca tanınmış kızın muhteşem illüstrasyonlarla desteklenmiş hikayeleri. Bilge okuyor şuan . Çok keyifli bir kitap.

5-Dağın Öteki Yüzü/Erendiz Atasü/ İlginç bir roman dili, tarihle sarmalanmış güzel bir kitaptı.

6-Alacaeren/ N.Meriç/ İlk Nezihe Meriç okumamdı, tamamlanmamış hissi uyandırdı. Dili güzeldi.

7-Vejetaryen/ Han Kang/ Çok çok ilginç bir okumaydı. Zaten bu Uzak Doğulu yazarlar garip bir duygu bırakıyorlar insanda. Kesinlikle okunmalı

8-Görsel Yolculuklar/ Ferit Edgü/ Yaklaşık altı ayda okudum. Muhteşem bir seçki. Ferit Edgü'ye bir kez daha hayran oldum.

9-Baykuşun Günü/L. Sciascio / Okunacaklar arasında uzun zamandır bekliyordu. Öylesine bir okuma oldu. Sicilya, mafya, cinayet falan.

10-Küçük Çekmece Okyanusu/ Rıfat Ilgaz/ Bilge' yle birlikte okuduk. Rıfat Ilgaz' ın keyifli kaleminden tadımlık küçük bir kitaptı.

11-Yolculuk Nereye/Zafer Şenocak/ Yeni yazarlar, yeni kitaplar tanımak için yaptığım listeden bir kitaptı. Yormadı beni, sevdim.

12-Bonzai/ A. Zambra/Ağaçların Özel Hayatı' ıyla tarzını bildiğim yazar bu kitapta da şaşırtmadı beni. Yine ilginç bir okuma oldu.

13-Rüya Arızaları/H. Ertuğ Uçar/ Yine yaptığım yeni listemden bir kitaptı farklı bir anlatı ve öyküler ve tabi ki rüyalar. İlginçti.

14-Yüzler/Emrah Polat/ Köpek Adamlar' ı çok sevmiştim. O dönem bu kitabı da aramış ama baskısı olmadığını görüp üzülmüştüm. Yazar tekrar elden geçirmiş ve İletişim 'den tekrar basılmış. Yine bizim semt var romanda (Seyranbağları) burnumun ucunda yaşanmış gibi:)) Ama Köpek Adamlar daha iyiydi sanki.

15-Kabil Disco 1/Nicolas Wild/Afganistan'da Kaçırılmamayı Nasıl Başardım. Çizer 2005 'te Afganistan' ın yeni anayasasını çizgi romanını hazırlamaya oraya gider ve orada başına gelenleri dönüşte çizgi roman haline getirir. sanırım üç cilt. Bu ilk cildi, Keyifli bir çizgi romandı.

Hafta sonu Bilge'yle sinemaya gittik. Bilge yaş sınırın altında kalınca gişedekilerin tavsiyesiyle "on üç yaşındayım" dedi:(( Filmin ilki çok komikti ve ikincisini 3d izleme şansını kaçırmak istemedik.  (Galaksinin koruyucuları 2) çok komikti valla değdi.

İyi bir hafta diliyorum...