30.05.2017

Düşünceler Falan Filan

Bugün cumaymış gibi geliyor sanırım yorgunluktan. Geçen hafta ofiste yalnızdım, bu hafta da yalnız olacağım gibi görünüyor. Neyse bu konuya takılıp canımı sıkmayacağım.
Bilge dün okuldan aradı, "yarın okula gitmeyim" dedi. Olmaz dedim daha iki hafta var okulun kapanmasına, sınavlar bitti tamam ama okul orası yahu kafana göre gitmemezlik yapamazsın (tabi arada yapıyorsun ama hep yapamazsın) dedim. Babayı kafaya almaya çalıştı, olmadı küstü, olmadı sitem etti. Sabah sürünerek kalkıp, kendini slow motion moduna aldı, beni çileden çıkartıp okula gitti.Sonra okuldan arayıp sadece beş kişiyiz sınıfta dedi (yirmi kişilik sınıf) iyi tadını çıkart o zaman dedim. Sinir oldum bu nasıl iş arkadaş, iki hafta var daha. Bu çocuklar okulu nasıl ciddiye alacaklar, anlamıyorum insanları... hiç saygıları yok.

Efes' le uzun uzun bakışıyoruz, yemek masasında hep yanıma yaklaşıp dizlerimin üzerine ağzının tüm suyunu akıtıyor. Olmadı burnuyla dürtüyor kaçamak lokmalar vereyim diye:)) kıyamayacağımı ve vereceğimi bilerek. Üç dakika sonra parçalayacağını bilerek yeni oyuncaklar alıyorum Bilge kızıyor, ama o kadar seviniyor ki Efes, sonra da parçalıyor:)) Kudurmak  ve poposunu ısırmak için Bilge' yi, tapmak için Koca' yı, karnını doyurmak ve totosunu koymak için benim yanımı tercih ediyor. Bir de uzun uzun bakışmak için... Ne çok ihtiyacımız varmış diyorum, iyi ki seni kapımıza bağlayıp tüydüler. Sen gelene kadar hiç farkında değilmişim, değilmişiz... Kendi yatağında bir türlü yatmayan, hadi yattı diyelim sabaha karşı bizim yatağın ayak ucuna kıvrılan Bilge, geçen gece evde Efes' le kaldı. Odasına güle oynaya gidip, sabaha kadar deliksiz uyuyor. Bazen okulda ona sorulan garip sorulardan kafası karışmış geliyor. Her zamanki köpek giren eve melek girmez, ayy köpek pis olur, en sonuncusu bombaydı, kardeşim olmadığı için köpeğimiz varmış öyle diyorlar... Konuşuyoruz allahtan kocaman bir yüreği var, pek çok şeyin kendisi çok farkında... sadece şaşkın, insanlar onu şaşırtmaya başladı:((

Mehmet Güleryüz' ün "Güleryüzlü Sohbetler "kitabını okuyorum. Abidin Dino'yla başlıyor sohbetler, Mehmet Bey sorular soruyor, konukları cevaplıyor. Ressamlar, yazarlar, fotoğrafçılar. Bitirince daha detaylı yazarım Ara Güler' le sohbetin bir yerinde ( kitap yanımda değil tam kelimeler bunlar değil) medeniyetten bahsederlerken Ara Güler diyor ki "dünya üzerindeki yamyamlar yaklaşık 25,000 insan yemiştir ama düşünsene Hitler diye bir i..ne çıkıyor 4 milyon insanı öldürüyor  bu nasıl bir medeniyet" diyor. Okuduğumdan beri kafamda dolanıyor bu cümleler...ne kadar haklı, ne kadar farkında... Bilmek, öğrenmek bir şey yapamasan da farkında olmak çok önemli bence.

Bazen buraya yazmak için oturduğumda, tıkanıp kalıyorum, yazacak elbette çok şey var ama hiçbiri ele ele tutuşan cümleler haline dönüşmüyor. Bazen de yukarıdaki gibi biraz oradan biraz buradan oluyor.  Son sözüm şudur: Ne zaman yaz gelecek ama ya:))))

8 yorum:

  1. Handan ablanın blogunda yorumunuzla dikkatimi çektiniz de geldim :) Birkaç post okudum. Bilge çok tatlı maşallah :) Efes'te aynı şekilde.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz, çok teşekkürler güzel sözleriniz için.

      Sil
  2. Benim de son yazılarım hep böyle ordan burdan. Olsun seviyorum ben böyle yazıları. İnsanın kafası boşalıyor bir nebze.
    Annemler de bir köpek aldı. Bizimkiler şimdilik tırsıyor. Umarım Bilge ve Efes gibi aşk yaşarlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaşmak amcamız nasıl olduğu çok önemli değil. Çok sevindim annenlerin köpek sahiplenmesine, alışır çocuklar zamanla, sonrasında inanılmaz eğlenecekler göreceksin.

      Sil
  3. Metehan'ın sınavları geçen hafta bitti ve ne ders vae ne öğrenci ne öğretmen. Arkadaşlarıyla buluşup oyun oynamaya gidiyor okula. Bilgiç yine başına robot yarışması aldığı için gidiyor her gün robot yapmaya. Her sene sonu içim daralıyor benim de göndersem bir dert göndermesem başka.

    Sana da mı gelmiyor İlham, çok şımardı bu aralar kimseye gitmiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handancım bu yazıdan bir gün sonra Bilge' yi okula yolladım ardından aradı sınıfta bir tek ben varım diye. Gittik aldık evde iki gündür:((

      Sil
  4. Son gün son saate kadar gönderiyorum ben de. Bu hafta epey bir gelmeyen vardı haftaya ne olacak merak halindeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handana da yazdığım gibi ben pes ettim. Kimse gelmiyormuş yapacak bir şey kalmadı:((

      Sil