Oradan buradan...

 Dün Bilge' nin dönüş saatine yetişemeyeceğimi  anlayınca çok dert etmedim.Anahtarı var kapıyı açar girer dedim.Servise binince beni aradı.Durumu anlattım  ve o çok rahat  anahtarını evde unuttuğunu söyledi. Delirdim,  niye bu kadar umursamaz bu çocuk.Aslında kapıda ağaç etmek vardı ama kıyamadım tabi.Koca eve gelişine yetişmiş. Neyse biz de Efes' le eve geldik. Hemen yayla çorbası yaptım. Bilge' önce ben karıştırayım dedi ama beş dakika sonra çamura yattı. Çorba pişti. Bilge' nin eline okusun diye kitabını tutuşturup, spora gittim. Dönüşte markete  uğradım, rengarenk primulalar gelmiş. Bir mor, bir de beyaz aldım. Eve gelince balkona koydum, bugün saksıya aktarırım.
Geçenlerde Mehmet Eroğlu' nun bu tweetini gördüm. Ne güzel yazmış değil mi?
 Akşam öfleyerek dolanan ergenimi, telefon ekranından ayırıp, resim tahtasını eline tutuşturdum. Reprodüksiyon işine çok sıcak bakmayan Bilge' yi gördüğünü çizebilmek adına ve özellikle tekniğini geliştirebilmesi için iyi bir yol olduğuna ve  bir süre yapabileceğine ikna ettim. Kitaplıktaki ressam kitaplarından Frida Kahlo' nun  resimlerinden birini seçti. Ben duştayken resmi kağıda yerleştirememiş. Baktım surat düşmüş. Kağıdın başına birlikte geçtik, deseni yerleştirdik. Bugün boyamaya başlayacak, resmi doğru aktarmış olmak o kadar mutlu etti ki onu, onu öyle görmek çok keyifliydi.
Dün Three Billboards Outside Ebbing Missuri filmini izledim. Çok beğendim,son dönemde izlediklerim arasında en iyisiydi. Yatmadan Balıkçıl Gözü' nü de bitirdim. Ursula şaşırtmadı beni. Alışık olduğum dil, bambaşka bir dünya, farklı bir kültür ve güzel bir kurgu...
Sabah Bilge' yi okula yolladım, sevgili Saçaklı' nın paylaştığı sağlıklı poğaça tarifini videosunu izledim. Baktım videodaki arkadaş ben hep doğaçlama yaparım gibi bir şeyler diyor, ee ben de yaparım dedim. Patlıcan, biber, domates, peynir haşhaş susam, yulaf tabi ki ve de nohut unu. Attım fırına, poğaçalar pişerken blogda sevgili Deeptone' un This İs Us' la ilgili yorumunu ve 14. bölümün yayınlandığını okudum. Poğaçaları çıkartıp, diziyi açtım. Çay da demlenmişti. Ne ağladım arkadaş, zaten baba dedin mi ağlamaya benden daha hazır bir insan daha var mıdır bilmiyorum. Bir tepsi sağlıklı  poğaçayı Efes' le gömdük ( hiçte sağlıklı olmadı) Koca kalktı, kırmızı gözlerimle, sümüklü burnumu görünce önce şaşırdı ( ne güzel yirmi yılın üstüne adamı hâlâ şaşırtabiliyorum), sağlıklı poğaçama hiç bakmayıp , tereyağlı  yumurta yaptı kendine...

Sonra Leylakdalım' ın yılbaşında bana verdiği Reyhan Saygın' ın Zamansız Mevsimler kitabına başladım. Ne güzel bir dili var, bir sayfa bir sayfa daha derken otuz sayfa kadar okumuşum. Birazdan okumaya devam edeceğim. Kaçtım ben...

Yorumlar

  1. ne de güzel güzel anlatmışsın
    bir çırpıda okudum
    poğaçalarının kokusu burnuma geldi
    this is us'ı ben de izlemeye bayılıyorum
    bilge ne şanslı snein gibi bir annesi var
    ,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mavianne ne güzel sözler bunlar çok tesekkur ederim 😘😘😘

      Sil
  2. Nasıl yani This is us 10. Bölümde sezon finali yaptı sandım

    YanıtlaSil
  3. Bu ergenleri birşeyleri yapabileceklerine ikna etmek kadar yorucu bir şey yok :)) Bizde de var aynı durum. Dün akşam mesela fen projesinin raporunu hazırlayacak. Altına kılavuz olarak yerleştirdiği kağıdı kaybolmuş, hani şu düz olarak yazsın diye koyardık ya ondan yapmıştım ben ona. Gel yapayım tekrar çok basit dedim, çizgili defter kağıdı bulamadık. Olsun kareli kağıtta olur dedim, iki kare iki kare çizerim ben dedim. Ben çizmeye üşenmiyorum da o santiminin uymayacağı ve yazamayacağı konusunda sabit fikirli :)) Yarım saat dil döktükten sonra ne yaparsan yap diye atarlandım da yaptı şükür :)))

    Saçaklının o sağlıklı pohaçalarını ben de yapacağım da tepsi bizde de anında gömülür bünyeye diye korkuyorum :)

    Mutlu akşamlar Sevdacım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebocum o kadar çok etken var ki etrafta çocuklar evde gördükleriyle okulda arkadaşları arasında sıkışıp kalıyorlar en çok nazları da bize geçtiği için olan bize oluyor bence ama çok tatlı sıpalar😘 sevgiler

      Sil

Yorum Gönder