Günler geçerken...



Önceki gün akşam üzeri Bilge' yle Efes'i gezdirmeye çıkarttık. Parkın içinden tüm ağaçları ziyaret ederek ilerledik. Karşıya geçeceğimiz sıra Efes yavru bir köpek gördü. Şimdi Efes koruma içgüdüsü çok kuvvetli bir köpek. Etrafta kedi, köpek hatta bazen insan fark etmiyor birden atlayıveriyor. Cüssesini de unutuyor ve havladığı zaman etraftakilerin ödü kopuyor. Bir de şöyle bir gerçek var ki köpek sahipleri bunu bilir köpeğe bir şey yaptırmak istiyorsanız sesiniz komut vermeli. Gerçi çoğu zaman Efes beni tınlamıyor ama mecburen sert bir sesle "hayır" demeniz gerekiyor. Eğer sizi tınlarsa kafasını yere doğru eğip bağırmayı kesiyor. Neyse yavru köpek tasmalı ve çok küçük olunca Bilge hemen tasmasını kısalttı ben de "hayır sakin ol "diye bağırdım. O sırada yoldan geçen bir arama yanımızda durdu. İçindeki adam hanımefendi bağırmayın ama yazık dedi. Ben önce anlamadım şaşkın şaşkın anlamadım dedim. Ben çok seviyorum bunları kıyamıyorum hiç dedi. Beyfendi karşıda yavru köpek var ikaz etmezsem üstüne atlayabilir dedim. Sonra dayanamadım pardon ama o benim canım ciğerim siz ne demek istiyorsunuz dedim. Yine ağzında ben çok severim de kıyamıyorum gibi bir şeyler geveledi. İyi günler dileyip gezdirmeye devam ettik. Sonra düşündüm acaba bu adamın köpeği var mıdır diye...

Akşamına apartman toplantısına gittim. Koca şehir dışındaydı alçak,  saat 21:00' de toplantı yapıyorlar 22:00' de uyuyan benim gibi bir tip için nasıl eziyet düşünün. Neyse toplantının yapılacağı kafeye gittim. Allah'tan amcalar beni tanıyormuş, toplantı başladı. Yöneticilik üstüme kalmasın diye gagamı tutup hiçbir şeye karışmama kararıyla gitmiştim. 2016' dan buyana hesap yapmaya başlayıp bunu da yanlış yapmaya başladıklarında dayanamadım. Ağzıma tüküreyim bu seferlik denetçilikle yırttım ama bir daha ki sefere üstüme kalacak. Bu arada yirmi dairelik bir bina bizimki. Toplantıda sekiz kişiydik. Çoğunluk oluyor muyuz demek gafletinde bulundum, amcalardan ikisinin üçer beşer dairesi varmış.Gece yarısına doğru eve geldiğimde bana sabaha karşı gelirim diyen Koca' yı dizi izlerken buldum alçak demiştim değil mi . Arsız arsız gülüp apartman sosyalleşmesi dedi...

Kitaplara gelince Ekolji Cep Rehberi bitmek üzere, çok beğendim. Oblomov' u yarıladım sayılır düşündüğümden çok daha kolay okunuyor. Yeraltına Mektuplar yavaş yavaş ilerliyor. Önceki gün Sevgili Leylak Dalı' mla YKY' de dolaşırken Bilge' ye alacak kitap bulamadığımdan yakınınca  Doğan Kardeş Gençlik serisini gösterdi cankurtaran gibi oldu,hiç aklıma gelmemişti. Bir sürü kitap aldım. Kendisi de Gülçin Alpöge' nin İdil Biret : Dans Eden Parmaklar kitabını Bilge' ye getirmiş. Bilge elindeki kitabı bugün bitirip, bu kitaba yarın başlayacak bu arada ben kitabı bitirdim, çok güzel ve keyifli bir kitap. Bu arada Füruzan' ın Yaz Geldi sinide aldım, bence tanışma zamanları geldi. Şöyle bir bakayım derken Parasız Yatılı yı tekrar okudum ve yine Füruzan okuduğum en iyi öykü yazarı dedim. Diğer öyküleri de dayanamayıp akşama kadar yine  okuyacağım eminim:))

Eee ben artık kaçıyorum, iyi bakın kendinize...

Yorumlar

  1. https://www.idefix.com/Kitap/Ilk-Genclik-Cagina-Oykuler-1-Cilt/Edebiyat/Antoloji/Oyku-Antolojisi/urunno=0000000327067
    Bu öykü derlemeleri çok güzeldir, okumadıysa Bilge sever belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Serpil çok teşekkür ederim yazdım bir kenara

      Sil

Yorum Gönder