Bu Hafta

 Cumaları genelde yaşasın cuma yazıları yazardım.Bugün evden dışarı henüz çıkmadım.Bilge' de okulla kitap fuarına gitti.Vakit telefonda bolca gıybetle ve siftinmekle geçiyor. İki güzel kitap okudum bu hafta.Onlardan bahsedeyim istiyorum.

Kaybolan/ Hans-Ulrich Treichel/Ayrıntı Yayınları Bu kitabı Leylakdalı' m vermişti.Çok beğenerek okudum. Çevirisini Tanıl Bora yapmış ve gerçekten çoç iyi bir çeviri, her  satırda bunu hissediyorsunuz. Dil çok sade, konu çok çarpıcı. Polonyalı bir aile savaş sırasında Ruslardan kaçarken ilk çocuklarını kaybederler.Almanya' ya yerleşip yeni bir hayat kurarlar ve bir çocukları daha olur.Geçmişi, kayıp ağabeyi bulma girişimlerini, yaralı anneyi, sert babayı bu çocuk anlatıyor kitap boyunca. Çok beğendim.

Otopsim/ Jean-Louis Fournier /YKY Yayınları Yazarın tüm külliyatını, külliyatını oluşturan ailesini okuduktan sonra yeni kitabının çıktığını duyduğumda aklımda kimi yazdı ki acaba diye bir soru oluştu.Geriye kim kalmıştı.Aklıma hiç yaşarken kendi otopsisini yazacağı gelmemişti.Çok akıllıca,duygusal ve bilmediğimiz pek bir şey olmamasına rağmen güzeldi. Hüzünlendirdi, güldürdü ...Sevdim.
Yarın için tiyatro bileti aldım.Piyano dersinden sonra Bilge' yle gitmeyi planlıyoruz. Pazar günü de büyük bir ihtimalle sinemaya gideriz, bakalım...
Keyifli bir hafta sonu olsun...

Yorumlar

  1. Paylaşımlarınızı severek takip etmeye çalışıyorum daha nice paylaşımlarınız olur inşaallah...Sıkılmadan dirayetle :)...Selam ve Dua ile...

    Selam ziyareti :)

    YanıtlaSil
  2. Sizin analı kızlı hallerinize bayılıyorum ve çook
    özeniyorum. kızımla bunları silah zoruyla yaptığımdan .
    sinema günü evde yapalım dyorum onu da istemiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etrafımızda Bilge yaşındaki çocukların genelde arkadaşları olduğu için onlarla vakit geçirmeyi daha çok seviyorlar. Kızın da öyle mi bilemiyorum, aslında arkadaşlarıyla vakit geçirmesi çok daha doğru olur belki ama maalesef bu konu da çok şanssız:((

      Sil

Yorum Gönder