Ekim Ayı Okumaları

Ekim ayını da on bir kitapla geride bıraktım.Kitaplara gelince;

Afet/Mehmet Anıl/Can itiraf edeyim  kaç kez almak için elim gitti ama kapak yüzünden vazgeçtim.  En son indirimde görünce dayanamayıp aldım. İyi ki de almışım, çok sıra dışı bir anlatım ve kurguyla karşılaştım.

Adanmışlık/ Patti Smith/Domingo kitap için kısa bir yazma serüveni diyebilirim. Patti sade diliyle bu serüveni daha özel kılıyor...

Geceleri Sessizdir Tahran/ Shida Bazyar/Hepkitap bu ay okuduğum en iyi kitaplardan ilkiydi bu kitap. Bildik bir coğrafya, uzak olmayan bir tarih, çok duygusal, çok naif bir kitap.

Sardalyanın Gizemi/Stefan Themerson/Metis ikinci en iyi kitabım Sardalyanın Gizemi' ydi. Sürekli görüyordum insanların elinde. Çok ilginç bir kurgu etrafında dönen kitabı sonuna kadar elinizden bırakamıyorsunuz.

Beyaz Sessizlik/Jack London/Puslu Bu kitapta Jack London' un üç kısa öyküsü var. Beyaz Sessizlik, Güneşin Oğlu ve Yüz karası. Yazar bildik üslubuyla vahşi doğa, hayvanlar , acımasız , açgözlü insanları anlatıyor...

Momo/Michael Ende/ Pegasus Bilge' yle birlikte okuduk bu kitabı. Bilge çok beğendi.Ben beklentimi yüksek tutmuşum, o kadar da etkilenmedim. Güzel mi ? güzel diyebilirim...

Çocuk Geliyor/ Hang Kang /April sindire sindire okunacak bir kitap.1979 da Kore' de hükümet başkanının öldürülmesinden sonra ortaya çıkan halkın protestosunu ordunun acımasızca bastırması çok etkileyici bir kurguyla aktarılıyor.

Leporella/ Stefan Zweıg/ Puslu Beyaz Sessizlik' le bu kitabı fuarda elime tutuşturmuşlardı:)) Daha Zweig' in okunacak kitabı kaldı mı diyordum.  Leoperella ' yı daha evvel okumuştum, ilk satırlarda hatırladım. Diğer öykü Zıt İkizler' i okumamışım.

Kokular/Philippe Claudel/Sel Bu ay en çok bu kitabı sevdim. Kokuların eşlikçisi anılarla keyifli bir kitaptı.

Bozkır /Anton Çehov/ İşbankası Kültür Yayınları  Çehov Ukrayna bozkırında bir yolculuğu , eğitimi için annesinden ayrılan çocuğun gözünden, naif diliyle anlatıyor.

Kral Oidipus /Sophokles/ İşbankası Kültür Yayınları Kızkardeşle ortak okuma listemizdendi bu kitap. Tiyatro tekniğinin ilk ve başarılı eserlerinden biri sayılan Kral Oidipus, içinde yer alan Yunan tragedyası, Sophokles ' le ve dönemle ilgili detaylarla güzel bir okumaydı...

Keyifli okumalar diliyorum...

Yorumlar

Yorum Gönder