Gözlemci olmak

Yoga da hep söylenir " gözlemci ol, sorgulama, sadece izle" diye. Kendine yönelmek adına, hırslarından arınmak, eleştiren tarafını terbiye etmek adına. Böyle yazınca vav ne güzel diyorsun. Tabi bunun kolay olmadığını uygulama kısmında görüyorsun. Sen ne kadar iyi duygulara bürünürsen bürün, aman ne kadar kilo almışsın diyen, ağzını açmadan gözleriyle bunu sana ileten insanlara karşı tepkisiz kalmak, içten içe incinmemek elde değil. Bu en basit örneğiydi, bir dolu örnek var. Misal parmaklarımızın ucundaki klavye ve  sosyal medya denen savaş alanı...

Tabi zamanla ve yaş aldıkça tavrımız da değişiyor. Eskiden çok kızdığım, uykularımı kaçıran, keşke şöyle deseydim, böyle yapsaydım dediğim çoğu tepkim, kalmadı artık.Umursamazlık belki de en büyük olgunluklardan. Belki de başkalarının hayatına daha saygılı davranmaya giden bir yol...
Mutsuzluktan beslenmek diye bir şey olduğunu yıllar evvel söyleseler, hadi oradan derdim. Oysa şimdilerde çok doğal görünüyor. İsteyerek böyle bir yolda yürüyenler var, ne yapsanız, ne etseniz mutlu edemeyeceğiniz insanlar...
Bir de istemeyerek bu yola itilmiş insanlar var. Şu an tam olarak böyle hissediyorum. Hayatımda hiç olmadığım kadar kaygılıyım, belirsizlik beni tüketiyor. Ben güven duymaya ihtiyacı olan bir insanım. Bir de kendimi kolayca kandıramıyorum. Hani diyemiyorum, herşey çok iyi, çok normal, ortalık süt liman. Ne virüsü, ne pandemisi...hayat çok güzel...olmuyor...
Hadi ite kalka, maskeli balolar da bir şekilde yerimi aldım diyelim, gündeme bakmak beni delirtiyor...Her markete gidip gelişimde, elimdeki fişe bakıp ne oluyoruz yahu diyorum, bu millet hadi giymedi, gezmedi , yemeyecek mi diyorum ...

Sadece kendimi ve ailemi mi düşünmeliyim...sadece kendi cüzdanımı, kendi mutfağımı, kendi alış veriş listemiz mi düşünmeliyiz? Nasıl yaşar insan böyle...

Oradan oraya garip bir yazı oldu farkındayım ama kafamın içi tam olarak böyle...

Yorumlar

  1. Gözlemci olmak tamam ama 'sorgulama' kısmına katılamayacağım.Bireysel anlamda kendini ya da başkalarını değil ama çevresinde gördüğü herşeyi sorgulamalı bence.Hele şu an toplumun durumu hiç de sorgulanmayacak gibi değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben tam doğru ifade edemedim, buradaki sorgulamamak neden etrafında dolaşmamayi kastediyor. Çözemediginiz sorunlari çözmeye ya da kabullenmeye yönelmekten bahsediyor.aslında güzel bir felsefe ama uygulamak çok zor

      Sil

Yorum Gönder