Hafta sonu

Erkenden uyandım. Bizimkiler uykuda, balkonda çiçekleri suladım. Bu sene sardunyalar bile bin nazla açıyor sanki, olsun napalım. Bahçeye ektiğim çiçek tohumları çıktılar, usul usul büyüyorlar. Ofisin önündekiler de çıktı. Her akşam yağan yağmurda biraz sarardılar ama toparlanırlar diye düşünüyorum.
Hafta yine çabucak bitiverdi. Bilge' yle sütüdyo derslerimizi haftada ikiye sabitledik. Yin yogayı arada kendimiz yapacağız. 
Manguel' in Kütüphanemi Toplarken kitabı çok güzeldi. 35 bin kitaplık kütüphanesini taşıması gerekirken hissettiklerinden yola çıkarak, kitapların, kitap kahramanlarının hayatına dokunuşundan bahsediyor. Çok sevdim. 
Yunan ve Roma Mitolojisi kitabını da bitirdim. Tübitak' ın eski basımlarından sanırım 1987' yedi. Pek çok kez yeniden basılmış. Kuşe kağıt ve renkli baskı kitabı ilginç kılıyor ama mitolojik açıdan bakılınca öncesinde biraz bilgiye ihtiyacınız var gibi duruyor. Yine de ilginç bir kitap.
Dün erkenden kalkıp kahvaltımızı yaptık. Koca bizi Seymenler Parkı' na bıraktı. Sabahtan yağan yağmur, çimlerin, ağaçların ve havanın üzerinde ışıl ışıl kalmıştı. 
Uzunu uzun yürüdük, sahipleriyle gezen köpekleri sevdim. Ters dutlardan olgunlarini toplayıp yedim Bilge oralı olmadı:))
Bakmak ve görmek üzerine konuştuk. Jhon Berger' in Görme Biçimleri' mi kitapların arasından bulayım dedim:)
Yine aynı sırayla kitapçıkları gezdik. Eskiden sevdiğimiz kafenin bahçesinde oturalım dedik. Şinasi Sahnesi' nın önünden geçtik. İçiniz cız etti, en son neyi izlemiştik derken, kafenin kapandığını gördük. Sessizce yürümeye devam ettik. Bilge üst caddeden ne kadar farklı ve sessiz burası dedi. Tunalı Hilmi Cadde' si çok uzaktaymış gibiydi. Kocaman ağaçların arasından yürüdük. Bir Defne ağacı ve iki yenidünya ağacı gördüm ve çok şaşırdım. Bu iklimde nasıl yaşamışlar diye. Sonra Akdeniz' den birileri yaşamış kesin buralarda diyerek güldük. 
Bir gün evvel unuttuğumuz Koca' nın doğum günü için pasta aldık, eve geldik. Ufaktan bir temizlik faslından sonra pasta kestik, keyif yaptık. 

Bu hafta Kazuo İshiguro' nün Klara ve Güneş kitabına başladım onu bitrdikten sonrasına bakarım. Yeni bir sürü kitap aldım:))
Keyifli bir hafta olsun...


 

Yorumlar

  1. Manguel' in Kütüphanemi Toplarken kitabını hemen listeme ekledim,
    çok teşekkürler önerin için. senin seçimlerine güveniyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buketçim seveceksin eminim, teşekkür ederim bu güzel sözler için, sevgiler

      Sil

Yorum Gönder