PARASIZ YATILI VE KALDIRIM SERÇESİ

 Füruzan okumaya "Sevda Dolu Bir Yaz" kitabıyla başladım. O kadar sevdim ki, YKY 'den toplu öykü ve romanlarının bir arada olduğu ciltli bir basımını aldım. Bu tarz basımları okumak insanı çok yoruyor. Füruzan değil de başka birisinin olsa okuyamazdım. Kitap çok ağar ve yazılar çok küçük. Ama benim için başucu kitabı oldu. "Kırk yedililer"den sonra, "Parasız Yatılı" ya başladım.
 Nasıl anlatayım bilmiyorum, öyle güzel, öyle etkili, öyküler var ki içinde
 belkide bitmesin diye yavaş yavaş, sindire sindire (basıma suç atarak) okudum
 Hüzünlü evet ama hüznü böylesi bir anlatımla okumak ayrı bir tat bırakıyor insanda. Hele "Edirne' nin Köprüleri" muhteşemdi.
"Kaldırım Serçesi" "La Vie En Rose" filmini dün akşam Koca'yla izledik. Bir çok ödül almış 2007 yapımı bu filmi, nasıl oldu da daha önce izlemedik diye hayıflandık. Edith Piaf' ın etkili sesini, güzel şarkılarını biliyorduk ama böylesine dramatik bir hayatı olduğunu bilmiyorduk. Film muhteşem, müzikler harika ( bir tık). Benim gibi geç kaldıysanız mutlaka izleyin.

Yorumlar

  1. Edirne'nin Köprüleri'ni seven bizdendir:))

    YanıtlaSil
  2. güzel bir fimdi:)
    tekrar hatırlattın, sağolasın:)

    YanıtlaSil
  3. Kitap güzeldir, ben de severek okudum kısa öykülerini:)
    Film ise muhteşemdir, hem sinemada hem dvd de izledim hala da saklarım yine izleyebilirim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen dediğin gibi, kitap başucu kitabım oldu. Filmse arşivimin en nadide filmi, defalarca izleyebilirim.

      Sil
  4. ben de geç kalanlardanım ve ilk fırsatta izleyeceğim tşk paylaşım için.

    YanıtlaSil
  5. İzlemedim, en kısa zamanda izlemek istiyorum...

    YanıtlaSil
  6. kırkyedililer muhteşemdir. füruzan'ın en iyi kitaplarından biridir. yıllar önce okumuştum hala unutamam............

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kırkyedililer muhteşemdi, şimdiye kadar okuduğum tüm Füruzan kitapları harikaydı, ne güzel sizinde böyle düşünmeniz.

      Sil

Yorum Gönder