Serinin son kitabı

Mehmet Eroğlu'nu "Fay Kırığı Üçlemesi"nin son kitabı "Rojin" i dört gözle bekliyordum. Serinin en etkileyici kitabıydı diyebilirim. Diğer iki kitabı,  çok daha iyi anladım bu kitapla. Mehmet Eroğlu' nun tarzı o kadar güzel ki, yazdığı her satırı hissediyorsunuz. Baştan sona empati yapmanıza sebep oluyor. Siz ne kadar kabul etmeseniz de, kitabın sonunda ne kadar ön yargılı olduğunuzu fark ediyorsunuz.
"Doksanlı yılların Güneydoğusu...Biri Rojin diğeri Mehmet olan ve birbirlerine karşı savaşan iki asker...Benzer hassasiyetlerle büyümüş iki düşmanın, bir erkekle bir kadının gözünden cepheler..."(arka kapaktan)
Kitapta hiç unutmayacağım bir bölüm var. Mehmet ve Rojin'in konuşmalarından bir alıntı;
"Ne olmak isterdin?"
"Kuş! Buradan uçup gitmek için..." Kadın konuşmayınca Mehmet sordu; "Ya sen? Her şeyden kurtulmak istemez miydin?" Zeynep başını salladı. "Kuş olup uçsan, nereye konacaksın? Sorun uçmak değil, konacak yer bulmak.Bu diyarda kuş olmak bizi kurtarmaz..."Biraz bekledi.Ne olmak istediğini biliyordu. "Ben Eskimo olmak isterdim" Eskimo! Bu da nereden çıkmıştı? Mehmet boş gözlerle kadına baktı. "Bu kadar sıcak bir yerde Eskimo olmak ha...Pek anlamadım?" Zeynep kendinden emin bir tavırla anlatmaya koyuldu. Sesi Eskimo olmayı uzun zamandan beri düşünüyormuş gibi heyecanlıydı. "Eskimolar kendilerine İnuit derlermiş...İnsanlar yani. Onlara Eskimo diyen biziz. Eskimolar kendilerini sadece insan sözcüğüyle tanımlıyorlar...Kürt, Türk,Arap ya da şu bu değil..." Zeynep milletleri saydıkça sesi giderek heyecanını yitirdi."İnuit olabilsek, sadece insan olmakla yetinebilsek?" (sayfa 481-482)

Keyifli ve bol okumalı günler dilerken, hepimiz adına çok umutlu olmasam da İnuit olabilmeyi diliyorum...


Yorumlar

  1. Keşke olabilse.. Ben olmamasını algılayamıyorum zaten de... Bir iyi insan vardır bir de kötü.. Yapıp yapabileceğim bütün ayrım bu.. O bile nerede başlar nerede biter, zor aradaki farkı bulmak da .. Neyse :-)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder