Ocak ayı ganimetleri


Ocak ayı boyunca okuduğum kitapları bitirdikçe üst üste koydum. Sonunda bu ufak kule çıktı. On iki kitap sığdı. Biraz kitaplardan bahsedeyim.
Edebi Aforizmalar/ Mehmet Eroğlu bu kitabı hiç duymamıştım 2014 yılında İletişim Yayınları' ndan çıkmış.Benim gibi yazarı sevip takip edenlerin de duymaması garip. Kitap yazarla Levent Cantek' in uzun bir röportajıyla başlıyor.Oldukça samimi ve Mehmet Eroğlu'nun  hayatına dair ilginç bir metin çıkıyor ortaya.Ardından yazarın kitaplarındaki aforizmalar geliyor aslında tam bir başucu kitabı.
Sessizlik ve Gürültü/Nihad Siris  modern Arap edebiyatının aykırı yazarı diye bahsediliyor Suriyeli Nihad Siris'den. Kitap bir Arap ülkesinde diktatör baskısı ve acı olayları iyi bir kurguyla birleştirmiş. Çok beğendim Jaguar Yaınları' ndan basılmış.
Fındık Kabuğu/Ian McEwan yazarın okuduğum ikinci kitabı.İlki Çocuk Yasası'ydı. Onu da beğenmiştim.Bu kitapta farklı bir kurgu var anne karnındaki bir cenin tarafından bize aktarılan.İlginç bir okumayı.Kitap YKY Yayınlar' ından çıkmış.
Mitral/Angela Nanetti Dedem Bir Kiraz Ağacı kitabını okuyup da Nanetti'ye bayılmayan var mı? Bu duygularla aldım kitabı.Bilge'yle başladık okumaya.Bilge başlarda pes etti.Oysa okyanus rüzgarı isimli oğlanın(Mistral) hikayesi ilgisini çeker diye düşünmüştüm.Ben pes etmedim, kitabı bitirdim.Kocaman bir hayal kırıklığı ve ergen kitapları korkusu kaldı elimde.Günışığı Kitaplığı' ndan çıkmış.
Süperben/ Algan Sezgin türedi yazarı çok severim, polisiye türündeki diğer kitaplarını da severek okudum.Bu kitapta farklı bir tür denemiş lakin ben eski kitaplarındaki tadı bulamadım
Dolambaç/ Gerbrand Bakker Hollanda edebiyatından okuduğum ilk kitap sanırım.Sevgili Leylakdalı'm vermişti.Çok güzel ve ilginç bir okuma oldu. Eski hayatından kaçan adının Emille olduğunu söyleyen bir kadının Galler'de eski bir çiftlik evine yerleşmesiyle başlıyor roman.Dili muhteşem, çeviri de öyle. Emille' nin eski hayatıyla şimdiki hayatı arasındaki geçişler çok iyi sade ama çok şey hissettiren yormayan bir anlatıma sahip.Metis Yayınları' ndan çıkmış.
Anne Ben Leylek mi Oldum/Aysun Aslan Uğur yine Leylakdalı'mın sayfasında görmüştüm bu kitabı. Yoksa benim bir zamanlar Cebeci Konservatuvarı olduğundan bile haberim yoktu. Küçük bir kız çocuğunun bale bölümüne girmesiyle ve upuzun bir eğitimin başlaması.Bir taraftan ailesi bir taraftan ülkenin içinde bulunduğu durum, arkadaşları, aşkı ama en çok okulu ve aldığı eğitim.Yazarın kendi hayatını esprili bir dille anlattığı bu kitabı severek okudum.Kitap İnkılap Yayınevinden çıkmış.
Özürlüler / Mahir Ünsal Eriş kız kardeşle yaptığımız kitap okuma callengemîzin Bir yazarın son kitabı maddesine uygun bulup okudum. Öykücülüğünün yanı sıra romancılığı da göz dolduran yazar çok güzel bir kurgu seriyor bu kitapta.Üstelik M.K. Peker'in çizimleri de eşlik ediyor.Çok sevdim kitap Karakarga Yayınları' ndan çıkmış.
Gecelerin Gecesi/ Hasan Ali Toptaş geçen yıl Kuşlar Yasına Gider kitabı yazarın okuduğum ilk kitabıydı.Bu sene tüm kitaplarını okuma kararı aldım.Bu kitap bir öykü kitabı.Beş öykü var içinde.Ümit Ünal'ın güzel desenleri eşlik ediyor öykülere.Bütün öykülerden ayrı ayrı beş roman çıkardı ama öykü olarak yarım bir tat bıraktı.Everest Yayınları'ndan basılmış.

Uyuyamayanlar/ Adrian Barnes bu kitapta kızkardeşle okumalarımdan.Kitapçıya girip rast gele bir kitap alıp çıkma maddesine uygun bulup almıştım.Kapağı hoşuma gitti.Fantastik edebiyatı sevmeme, distopik anlatılarak alışmama rağmen beni çok sarmadı, hatta çok sıkıldım. Antalya yolunda bitirdim.Kitap  Avril Yayınlari' ndan çıkmış.
Adem'in Kekliği ve Chopin/Mustafa Çiftçi Bozkırda Altmış altı kitabıyla tanıdığım yazar Yozgatlı ön yarısını belleğimizden silmeye kararlı. Bu kitapta on altı öykü yer alıyor ve çok güzeller.Dönüş yolunda bitirdim.Kitap  İletişim Yayınları' ndan çıkmış.
Issızlığın Ortası/Mehmet Eroğlu kitabın
öyküsünü Edebi Aforizmalar' da okumuştum. Ayın son kitabı ve challangemızın  bir yazarın ilk kitabı olarak okudum.Sürgün yemiş bir kitap yazıldıktan ve pek çok ödül aldıktan on yıl sonra basılabilmiş. Beklediğim gibi bir okuma oldu. Kitap İletişim Yayınları' ndan çıkmış.

Güzel ve keyifli okumalarını zaman olsun.

Yorumlar