Ağustos Okumalarım

Ağustos ayını on kitapla bitirdim. Üçte yarım kitabım var. Kitaplara gelince;

Bilim Güzeldir/ Mikroskop Altında İnsan Vücudu/ Colin Salter/ Tübitak...Bilge' yle Dost'ta gezerken görmüştüm. İyi ki almışım o kadar büyüleyici bir kitap ki anlatamam. İnsan vücudu, hücreleri, hatta ilaçların  ve hastalıkların mikroskobik görüntüleme yöntemleriyle sunulması şaşırtıcı olmasının yanında gerçekten çok etkileyici.

Bir Sanattır Öğle Uykusu/ Thierry Paquot/ Can...çok ilginç bir kitap.İndirimde almıştım. Yazar öğle uykusunun tarihsel, sanatsal ve edebi yansımalarını incelemiş ve bunu keyifli bir dille,ayrıca görsellerle desteklemiş. Hiç aklıma gelmeyecek bir konunun böyle işlenmesi ilginç bir tecrübe oldu...

Yüreğimdeki Ülkem / İsabel Allende/ Can..
Allende' nın yabancı olmadığım hayatı, anıları ve her kitabında olduğu gibi Şili' lilerin bizimkilere ne kadar benzediği duygusu...

Moskova' da Bir Beyfendi/ Amor Towles/ Hep Kitap... Bu sene okuduğum en iyi kitaplardan biri de bu kitap oldu. Çok beğendim, kalınlığı gözünüzü korkutmasın su gibi akıyor.Bir tarafta tarih bir tarafta muazzam bir adam, koca bir hayat...

Ekmek ve Zeytin/Ahmet Büke/ Can... Ahmet Büke öykülerini severim ama bunlar çok kısalardı , çok yer etmedi bende...

Ceberut Martin/ William Holding/ İşbankası... Bu ayın en zor okumasıydı. Tek tesellim çok kalın olmayışıydı. Bu kadar alt metin beni yoruyor...

İki Rüya Dokuz Gerçek/ Hakan Bıçakçı /Karakarga... M.K.Perker' in illüstrasyonlarıyla iyi başlayan ama garip biten sanki yarım yamalak hissi uyandıran bir okumaydı...

Sanat ve Sanatçılar Üzerine/ Sigmund Freud/ YKY... Uzun soluklu okumalarımdan biriydi. Sanırım dört beş aydır okuyorum. Gerçekten çok etkileyici , okurken çok zorlanırım diye düşünmüştüm. Zorlanmadım değil ama keyifli bir zorlanmaydı, hatta etrafımdakileri de alıntılarımla darlamış olabilirim...

Belgelerim/ Alejandro Zambra/ Notos Kitap
Yazarın daha evvel okuduğum kitaplarındaki garip duygu bu sefer öyküler olarak kafama kafama vurdu sanki. Kesinlikle kötü değil yanlış anlaşılmasın garip bir hissiyat...

Reddediyorum / Per Peterson/ Metis... Bu kitapla yazarın tüm kitaplarını okumuş oldum. Norveç edebiyatı deyince aklıma ilk gelen isim. Üç kitapta da hep aynı şeyi hissettim. Kitaplar çok güzel başlıyor, kurgu temeli çok iyi, sonra bir durağanlık ve garip bir son ama gerçekten çok güzel yazıyor....

Keyifli okumalar diliyorum...

Yorumlar

  1. Ne kadar dolu dolu geçmiş sizin için :) Kitapları da şimdi araştırıp içime sinenleri listeye eklicem, çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Moskova' da Bir Beyfendi aşırı tavsiyemdir:))

      Sil

Yorum Gönder