Yaşasın Cuma

İki gün evvel Bilge beni servisten aradı. Arkadan şoförün sesi geliyor "kimse yok okulda cumaya kadar sizde gelmeyin" diyor arsız adam. Neyse gitmedi Bilge okula,çarşamba günü evde siftindik.
Dün sergiye gidelim dedim Bilge' ye. Bilge hık, mık etti, bir de yağmuru görünce gelmem dedi. Ben kaptım şemsiyemi, düştüm yola. Baktım çok yağıyor, taksiye bindim. ÇSM' de "Bir Ulusu Giydirmek 1956-2000 Yılları Arası Sümerbank Desenleri Sergisi" ne gittim.

Sergi çok naif, çok özenli, çok ahhh dedirtecek kadar güzeldi.

Sergiden çıktıktan sonra  yine şemsiyeme sığınıp, şöyle bulvardan yürüyeyim Kızılay' a doğru dedim. Yağmur pıt pıt yağarken, güzel güzel yürürüm dediydim, bekle yürürsün.

Hızla geçen arabalardan sırılsıklam oldum, hatta bir ara önümden yürüyen kızları kendime siper ettim iğrencim.

Bir iki mağaza gezip, ofise geldim. Bilge'yle Efes' i alıp eve geçtik. Etrafı toparlayıp spora gittim. Uzun süredir bir ben,  bir de kimi görse telefonundaki eski fotoğraflarını gösterip eskiden obezdim ben diyen oğlan vardı. Bir saat kadar spor yapıp çıktım. Kısa bir market alışverişinin ardından eve döndüm. Efes'i  tepeme çıkmasın, gezmek için Koca'yı beklesin diye ödül kemiği vererek kandırdım. Yemek, bulaşık, bitmeyen çamaşır, azıcık dizi izle derken yine kitabımın üzerinde uyuya kalmışım.

Sabah Bilge' yi okula yolladım, eve geldim. Biraz kitap okudum, sonra kalktım kahvaltıyı hazırladım. Kahvaltı masasında yanımda duran Efes tüm salyasını bacağıma akıttı. Üşütürüm diye korktum gittim pantolonumu değiştirdim yine iğrencim.

Kız kardeşle aylık okumalarımıza renk katsın diye şalanjımsı bir şey düşündük. Gerçi her ay seçenekleri değiştirmeyi düşünüyoruz. Bu ay üç maddelik bir şalanj yaptık.
1- Bir yazarın son kitabı
2-Nobel ödülü almış bir yazardan herhangi bir kitap
3- Bir yazarın ilk kitabı
diye belirlemişken gece bizimki mesaj attı. Bu Nobelli amcaların kitaplarına bakıyordum kafam balon oldu, o yüzden bu aylık kitapçıdan hiç bilmediğin, adını duymadığın bir kitap alıp okumak olsun dedi. Olur dedim, ilginç olacak bence.

Birazdan Bilge' yi almak için çıkacağım, önce Dost' a uğrayıp, bir "ilk kitap " alayım.
Oradan da sinemaya gideceğiz.Kaçtım ben iyi bakın kendinize, iyi tatiller...