Okuduklarım

 

Bu ara okurken odaklanmakta biraz zorlanıyorum. Sıcağın rehaveti ve işlerin yoğunluğundan diye düşünüyorum. Unutmadan okuduğum üç kitabı yazayım dedim.

Sahilde/İan Mcewan /YKY yazarın diğer kitaplarından alışık olduğum sade ve akıcı dili eşliğinde aslında novella denebilecek kısa bir romandı. Güzeldi, net ve laf kalabalığı olmayan kurguları seviyorum.

Boşluğun Sesi/ Umut Dağıstan/Ayrıntı kitabı okumaya başladığımda buraya da yazmışım, Antalya' da geçiyor olması dışında pek ilgimi çekmedi diye. Geçmiş, şimdiki zaman geçişlerini hiç sevmedim. Sıkıcı ve yavan geldi. Allah' tan kısaydı, çabucak bitti.

Mesire Yerleri/ Oz Shelach/ Metis geçenlerde Dost'tan aldım bu kitabı. Sanırım ilk kez İsrailli bir yazarın kitabını okudum. Kısa kısa ama etkili, hatta vurucu, okuduktan sonra durup, bir daha okutan hikayeler var. Basit ama etkileyici, başladığım günün akşamına bitirdim. Keşke daha çok yazsaymış dedim.

Freud' un baba katilliği meselesinin edebiyattan örneklerini okuma maceramın son ayağı Shakespeare' in Hamlet' iydi.  Geçen gün başladım, tiyatro izlemeyi ne kadar özlediğimi düşünerek okuyorum. 

Hayvan Müzesi/Gomidas Vartabed/Metis Sevgili Leylak Dalı bu kitabı okuduğunda okuması biraz zorlayıcı ama sen seversin demişti. Kitabın ilk sayfalarında anladım ne demek istediğini. Merakla ve keyifle okuyorum kitabı. Bitince detayları yazarım. 

Keyifli okumalar diliyorum...

 


Yorumlar

Yorum Gönder