DENEMELERE DEVAM

Bu yüzükleri yeni yaptım.Yaptıkça yapasım geliyor, her rengi denemek istiyorum. Kolye uçları da kordonlarını bekliyor.Birşeyler düşüneceğim artık.
Bu yeni bir deneme, fena olmadı. Fırınlarken yüzükleri sabit tutacak bir yöntem bulmalıyım.
Beyaz polimer kile Bilge' nin mor simlerinden ekledim. Güzel oldu, ama vernik istiyor.
Verniğim evde kalmış, bir ara yaparım.

Sol elim sabah sabah tam sosis kıvamındaydı, alyansımı çıkartamadım. Mecburen yüzükleri sağ elime takıp, sol elimle fotoğraf çekmek zorunda kaldım.
Ay ne zormuş, sinir oldum.
Son günlerde haberlerden, gazetelerden kaçar oldum. Nedir bu vahşetin sebebi anlayamıyorum. Çocukların, kadınların başına gelenler, bunları yapanlar dehşete düşürüyor beni. Ben izlemedikçe ya da okumadıkça dünya daha güzel bir yer olmuyor biliyorum ama yüreğim dayanmıyor. Neler oluyor insanlara anlayamıyorum. Korkuyorum, kızımla yolda yürürken bir sürü olasılık dolanıyor kafamın içinde, daha sıkı tutuyorum elini, o husursuzluğumu hissedip şaşkın"noluyor anne" derken. Üvey annesi ve anneannesi tarafından öldürülen çocuğun komşuları "sürekli dövüp eziyet ediyorlar, aç bırakıp sokağa atıyorlardı" demişler, hiç birisi polise şikayet etmeyi düşünememiş.

Her akşam bir rituele dönen alt kattan gelen çocuk ağlaması sesi geliyor aklıma. Çocuğu hiç görmedim ama ne zaman kitabımı alıp yatağa uzansam hep duyduğum ses, uzun uzun ağlama sesi. Geçenlerde bir komşuya sordum "çocuk çok fena, anne de çok cahil" dedi. Keşke çocuk sahibi olmanın bir yeterlilik sınavı ya da ehliyeti olsa. Sahiden korkuyorum ve en acısı bu korkuyla yaşamayı öğreneceğimi biliyorum.

Yorumlar

  1. Fimo çalışmalarındaki becerin artarak devam ediyor Sevda.Ben de senin yaptıklarını izlemeye bayılıyorum.

    Yazdıkların konusunda her satırına katılmamak elde değil.
    Birilererini uyarmayı ,harekete geçmeyi öğreneceğimz günü,toplum olarak bana dokunmayan yılan bin yaşasın zihniyetinden kurtulacağımızı görebilecekmiyim merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ne yazık ki öğrenmek zorundasın Sevdacım, bu memlekette başka çaremiz yok:(
    Yüzükler almış başını gitmiş valla, giderek çeşitleniyor, ellerine sağlık. Ben de sebepleniyorum sayende:)) madeni bir boru bulup ona taksan yüzükleri de öyle fırınlasan belki sabit kalırlar o zaman. Gerçi nasıl bir fırına giriyorlar bir fikrim yok ama.
    Öpüyorum ikinizi de...

    YanıtlaSil
  3. Bencede fimo ile çok güzel şeyler yapıyorsun Sevda.Kolye uçlarına eklediğin parlak taşlar modellere çok yakışmış..

    Bugünlerde bende tv haberlerinden kaçıyorum. Aklım almıyor.Çocuklarımı düşünüp daha çok endişeleniyorum.Toplum olarak EMPATİ kurmayı öğreneceğimiz günlerin yakın olmasını diliyorum..

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Tülin Ablacığım; yaptıkça insanın eli alışıyor, tabi malzeme buldukça daha güzel şeyler çıkıyor ortaya. Dediklerin çok doğru malesef o günleri göreceğimizi hiç sanmıyorum.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Leylak Ablacığım; haklısın, öğrenenciğimi biliyorum. Valla dediğin gibi masamın üstü yüzük doldu. Madeni boru fikrini ben de düşünüyorum Koca' ya bir dannışayım bakalım. Benim fırın bildiğin küçük ev fırını. 130 derecede 30 dk. pişirip soğuk suya atıyorum. Sonra afiyetle takıyorum:)) Yalnız varya takıldım ben bu ballıbabaya:))

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Nazan, çaktırma o taşlar metalde vardı zaten hehehe.Ben içini doldurdum o kadar. Ne kadar iyi bir yapıştırıcı olsada düşebilme riskini sevmiyorum. Yazdıkların çok doğru ama EMPATİ kelimesi bizim topluma çok uzak gibi geliyor.

    YanıtlaSil
  7. Annelik konusundaki düşüncelerinize aynen katılıyorum..Maalesef:(

    Yaptığınız yüzükler çok güzel olmuş..ellerinize sağlık...Güzel bir terapi :) hayatın son zamanlarda içimizi karartan kara rengine inat..her biri rengarenk iç açıcı...

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Esmir; yüzükleri beğenmenize sevindim, kesinlikle benim için iyi bir terapi:))

    YanıtlaSil
  9. sevda çok beğendimm.tam benlik renk renk:))

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Özlem beğenmene sevindim.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba öncelikle,
    Sizi ilk ziyaretim.Ne hoş şeyler yapıyorsunuz,tebrik ederim.İzlemeye devam...
    Bize de bekleriz:)

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Yaruze hoşgeldiz ne iyi etmişsiniz.Beğendiğinize sevindim. En kısa zamanda ziyaretinize geleceğim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder