Mart Ayı Okumaları


Mart ayını on iki kitapla bitirdim.Bereketli bir ay oldu yine.Şubat ayı beni zorlamıştı ama şansıma bu ay çok güzel kitaplar okudum ve yorucu olmadı.

Uyku/Annelıes Verbeke/Ayrıntı Yayınları Belçikalı yazarın ilk kitabı Uyku.Yazar senaryo yazarlığı eğitimi görmüş ve 2003 yılında yazdığı senaryoyla Berlin Film Festivali' nde ödül kazanmış. Kitabın dilinde bunu hissediyorsunuz, güzel ve akıcı. Arka kapakta "...Bir tutam ironiyle çeşnilendirilmiş hem özlü hem de şiirsel, sahici bir dayanışma girişimi..."  diyor ve kitabın yarattığı hissiyatı özetliyor. Bu kitapla Ayrıntı Yayınları' nın Yeraltı Edebiyatı Dizisi' mi keşfettim ve listeme ekledim. İlginç okumalar umuyorum.

Emine' nin Yanında Konuşulmayacak Şeyler/Deniz Poyraz/İletişim Yayınları  Sevgili Leylakdal'ım  tavsiye etmişti bu kitabı. 
Genç bir yazarın ilk öykü kitabı ve gerçekten acayip etkileyici öyküler var içinde.Bittiğinde ve aradan zaman geçmesine rağmen,  kafanızın içinde dönüp duruyor. Yazar gerçekten gelecek vaat ediyor, bir sonraki kitabını merakla bekliyorum.

Âşıklar Delidir ya da Yazı Tura /Ayfer Tunç/Can Roman bu kitabı nasıl anlatmalı bilmiyorum yazara bir kez daha hayran oldum ve külliyatını okumaya karar verdim. Kitap son zamanlarda okuduğum en iyi romandı, okuyun derim.

Sandık Lekesi/Sema Kaygusuz /Metis Yayınları yazarın daha evvel iki romanını okumuştum bu kitapla öyküleriyle de tanışmış oldum ve aynı tadı aldım.Çok güzeller.

Onca Yoksulluk Varken /Emile Ajar /Agora Kitaplığı kızkardeşle aylık challangemız devam ediyor, bu kitap Romain Gary okuması maddesinden. Kitap aslında ilginçti ama sanki bir yere çıkartmadı beni,  lakin Romain Gary' inin hayatı benim ilgimi daha çok çekti. Yazma serüveni, Emile Ajar hikayesi , eski karısının ölümü ve onun intiharı...

Bir Aşk Hikayesi /Emile Zola /Hayat Yayınları yıllar öncesinden gelen bu roman çok güzel, çok naifti. Kitabın başında yer alan Zola'nın hayat hikayesini okurken de ilginç şeyler  öğrendim. Sobadan çıkan gaz yüzünden zehirlenerek öldüğü düşünülen Zola' nın yıllar sonra aslında bir cinayete kurban gittiğinin ortaya çıkması gibi.

1951/Levent Cantek, Sefa Sofuoğlu/İletişim Yayınları yine kızkardeşle challangemızın grafik roman okuması maddesine uygun gördüm bu kitabı , zaten Levent Cantek' in tüm kitaplarının kitaplığımda bir yeri var ayrıca Sefa Sofuoğlu'nun çizgileri de çok güzel ve tabi ki Ankara' da geçiyor daha ne olsun değil mi?

David Copperfield/Charles Dickens/Parıltı Yayınları Bilge' yle birlikte okuduk bu kitabı. Şaşırtıcı derecede çabuk bitirdi ve hiç uflayıp puflamadı. Kitap üzerine konuştuk, o dönemden falan, ilginçti.

Kemal/Gül Sunal/Doğan Kitap bu ay ki bir anı kitabı okumasına bu kitabı uygun buldum ve ne iyi etmişim dedim. Gerçekten çok güzel, çok komik, çok hüzünlü bir kitap. Aşırı tavsiyemdir mutlaka okuyun.

Gozo ve Sagre/Uğur Erbaş/İletişim Yayınları bu kitabı kızkardeş çok beğenerek bana yolladı. Onun ilk grafik roman okumasıydı, ne güzel oldu, Ben de nasıl atlamışım bilemedim, çizgiler muazzam öykü ise gerçekten ruha dokunan cinsten.

Rehavet Havası/Deniz Arslan /İletişim Yayınları evet fark ettim bu ay iletişim yayınlarına çalışmışım. Bu da bir öykü kitabı, bir kaç öyküsü gerçekten güzeldi. Sanırım yazar öykülerdeki diliyle Uşak şivesiyle güzide ilimize ciddi bir sempati oluşturdu bende.

Fantastik Edebiyat/Jean-Luc Steınmetz /Dost Yayınları Fantastik romanları, filmleri oldum olası çok severim.Bu kitap yaklaşık üç aydır elimde, altını çizerek, akademik terimleri araştırarak okumak ayrı bir keyif oldu. Özellikle tarihsel gelişimi, pek çok bildik yazarın ilk dönemlerinde bu yoldan geçtiklerini okumak(Zola, Balzac, Gothe) gibi çok ilginçti. Benim için yeni ama eski isimler not edildi bir kenara ve yine keşke iyi bir yabancı dilim olsaydı dedim. Pek çok eski kitabın dilimize çevirisi yok maalesef.

Sanırım atladığım bir şey yok. Don Kişot İstanbul' da (Bilge okumadı dili biraz ağır geldi, yaşına da çok uygun değilmiş zaten) ve Leş bu aya sarktı.

Keyifli ve güzel okumalarınız olsun...

Yorumlar

Yorum Gönder