Biz Geldik


Geçen hafta Antalya'ya gittik, yol boyunca süren yağmur hafta boyunca bize eşlik etmekle kalmayıp iyice coşarak son gecemizde fırtınaya çevirdi. Sabaha kadar Efes' le ben gözümüzü bile kırpmazken Koca ve Bilge tosur tosur uyudu. Efes çok korktu onu hiç böyle görmemiştim.

Neyse tatilin başına döneyim, aslında bu tatilin en büyük sebebi fotoğraftaki yelken kulak. Biz oradayken altı aylık oldu. Kardeşimin köpeği Korsan. Evlere şenlik, kurmalı oyuncak gibi, kıpır kıpır enerjisi hiç bitmiyor. Efes'i bile zaman zaman çileden çıkarttı ama zarar ziyan olmadan döndük. Yalnız benim oğlum nasıl ağırbaşlı , nasıl vicdanlı bir ağabeymiş  anladık. Sabırla dayandı, kıymam. Küçük olduğunun o kadar farkındaydı ki...

Bir mezarlığa gitmek için evden çıktık, dönüşte de Leylak Dalı' ma uğradık. Birlikte yemek yedik, sevgili eşiyle çok güzel ağırladılar bizi. Ayrılırken de çantamı bir sürü kitapla doldurdu.

Bilge bol bol resim yapıp, kitap okudu. Ben Poe' nun Bütün Öyküleri nin 2. cildini de sonunda bitirebildim. Çok ilginç bir deneyim oldu benim için. Gizem öykülerinden, fantastik öykülere, gezi öykülerinden, günlük kısa öykülere kadar pek çok öyküsünü okudum ve hayranlığım bin kat daha arttı.
Önceki yazımda elimde dört kitap var demiştim ya, bitirmem gerek diye yazmıştım. Onlardan biri Poe' nun kitabıydı. Diğeri James Joyce ' un Eleştiri ve Deneme Yazıları ydı. Geçen yıl başlamıştım, yazarın gazete yazılarından derlenen kitabı bol bol not alarak ve bilmediğim yazarları bir miktarda olsa araştırarak okudum. Zor bir okumaydı ama iyi oldu.
Diğer bir kitap ise H. G. Wells' in Zaman Makinesi kız kardeşle yaptığımız okumalardan sonuncusuydu. Bilim kurguyu seviyorum, bu kitapta bu türün başyapıtlarından. Oldukça ilginç bir kurgusu var geleceğe giden zaman yolcusunun karşısında bulduğu insan topluluğu oldukça şaşırtıcı. Şimdiye kadar okuduğumuz, hatta izlediğimiz zaman makinesi kurgularının tam tersi bir gelecek var.

Bu arada Bilge' ye tatil için pek çok klasik kitabın kısaltılmış baskılarını aldım, gerçi biraz çerez oldu ama en azından hafızasında bir tat bırakır diye düşündüm. Bu kitaplardan Turgenyev' in Babalar ve Oğullar ını okudum.  Pazar günü de Jane Austen' ın İkna sına başladım. Bu aya bir kitap daha sığar mı bilemiyorum, bakacağız artık:))

Keyifli bir hafta diliyorum...

Yorumlar

  1. Köpekcikler çok tatlıymış..
    Sağlık mutluluk

    YanıtlaSil
  2. hoşgeldin canım benim 😊 Efesi seviyorum ve çok tatlı bir poz vermiş ya😊😀 arkadaşı da cok şeker😊😀sevgiler canım benim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş bulduk aslında net fotoğraflamak çok zor kıpır kıpırlar, bizden de kocaman sevgiler...

      Sil
  3. İsmimi görünce dayanamadım ve hoop geliverdim. Ben de beklerim :) Adaşıma sevgiler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi yapmışsınız, hoş geldiniz. Uğrarım en kısa zamanda, bizden de sevgiler...

      Sil
  4. Ne çok şey sığdırmışsın sayılı güne. Tabii fırtınalı günlere azıcık da olsa denk gelmesi kötü olmuş.
    Tekrar hoş geldin diyeyim ben de :)

    O minnak burunluların fotoğrafına da bayıldım. Nasıl güzel bakıyorlar öyle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş bulduk kitaplar bir şekilde sığıyor 😊 çok tatlı bu sıralar ig hesabımda videoları da var çok fenalar😁

      Sil

Yorum Gönder