Kılçık...


Bilge pazar günü piyano dersini ayarlamaya çalışıyor, ne zaman sokağa çıkabileceği konusunda şaşkın, çoğumuz gibi. 13 le 16 arasında olduğuna emin olunca ders saatini ayarladı, bir süre sonra da derse gitti. Uzun zamandır pazarları parka çıkıp yürüyüş yapıyorduk, son kısıtlamalarla onu da bıraktık. Zaten havalarda soğudu, Ankara için battaniye altı kitap okuma, film izleme, kahve, limonlu çay, ıhlamur  zamanı...
Aylardır pazar günlerine bir de balık yeme ekledik. Koca kendi keşfi olan balıkçıda balıkları pişirtip getiriyor. Bilge öf yine mi balık diye söylenerek hepinizden evvel oturuyor sofraya:)) Efes' te ardından yapışıyor sofraya.Bu haftada Bilge' nin eve dönüşünü hesaplayıp mis gibi barbunlarla geldi Koca. Barbun zamanı geçti diye düşünmüştüm, zaten standart barbundan daha büyük ve daha kılçıklıydı. Efes için özene özene kılçıkları ayıklarken boğazımda bir acı hissettim. Öksürdüm, yutkundum. Kussam mı dedim, vazgeçtim.Koca' nın ağzıma tıkaladığı ekmek içini yuttum, yok hala hissediyorum.  Bir süre rahatlamış gibi oluyor, sonra yine batıyor. Efes' i parka götürdüm. Oradaki çocuklardan birinden annesinin on beş sene boğazında balık kılçığıyla yaşadığını ve iltahap olunca fark edip doktor müdahalesiyle alındığı hikayesini dinledim, gözlerim kocaman olmuş vaziyette. Yatmadan evvel dolu  bir kaşık bal yedim, sabaha bakarız dedim. Pandemi olmasa koşa koşa acile giderdim...Sabah uyandığımda hemen yutkundum, bir şey yok, bir daha yutkundum yok vallahi...
Derin bir nefes aldım, tükürdüğümün kılçığı aklımı başımdan aldı:) Ne çok korkuttu beni...

Yorumlar

  1. Benim kocanın boğazına iki kez takıldı, iki kez acillik olduk, iyi hallolmuş seninki. Bu arada İstanbul Kitapçısı'ndan bildirim geldi, Kitapları Kurtaran Kedi'yi daha sonra temin edeceklermiş, diğerleri önden kargolanacakmış. Buraya da iyi dedik, demez olaydık, kıvırmaya başladı. Öpenzi...

    YanıtlaSil
  2. 15 sene boğazında kılçıkla yaşamak mı.... İnsan hiç mi hissetmez yahu...
    Neyse büyük konuşmayayım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnemcim anladığım kadarıyla kadın hep boğazımda bişey var diyormuş ama kimseleri inandıramıyormuş:)

      Sil
  3. off çok geçmiş olsun. benimde bir arkadaşın annesinin mide bulantısı sorunuyla
    gittiği doktorda tetkikler falan en sonunda kolonoskopi öyküsü var.
    dolu şikayeti oluşmuştu çünkü. en sonunda bağırsağa balık kılçığı yapışmış.
    tümör falan sanmışlardı. ameliyat oldu kurtuldu neyse ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne fena değil mi, balıktan soğudum:)) yok yok daha dikkatli olmak gerek sanırım...

      Sil

Yorum Gönder