Cumartesi


 Acayip bir hafta oldu. Köpek sahiplerinin kabusu pispisi otları vardır, köpeklerin olmadık yerlerine kaçar.Efes sabah gezmesine gidip geldi, uzandı dinleniyor.Derken partisini yalayıp yalayıp gözüne sürmeye başladı. Yüzünü halıya sürmeye çalışıyor. Hemen fırladım, her yerine baktım, taradım. Gözüne de benim göz kuruluğu için kullandığım damladan yaptım. Bir baktım gözünün kenarında pisi pisi otu. Tüm gün gözüyle uğrşmaya devam etti. Veteriner antibiyotik içerikli bir damla verdi. Üç gün bekleyelim devam ederse bakalım dedi. Allahtan öbür güne geçti. Bir gün sonra akşam gezmesinden döndü yatıyor yine, bir uyandı hapşurmaya başladı. Nasıl hapşuruyor ama ciğerleri çıkacak sandım. Sabaha kadar uyudu uyandı hapşurdu, ben gözümü bile kırpmadım. Kesin burnuna kaçtı bu sefer diye ödüm kopa kopa sabahı ettim. Sabah baya iyiydi. Bilge' ye gözün üstünde olsun deyip ofise gittim. İşlerimi çabucak hallettim. Bilge ara ara yine hapşurdu dedi, hemen veterinere gittik. Muayne masasında iki kişi bunu tuttu, ağzını bağlayıp, ışıklı bir tüpü burnuna soktular. Efes, bir taraftan titreyip bir taraftan hırladı. Küçük bir parça çıkarttı veteriner  ama ufak bir tane kaldı dedi. Efes onca insana rağmen rahat durmadı. Sabah hapsurmasi devam ederse aç karnına getirin uyutup alalım dedi. Veterinerin uzattığı ödül mamasını alıp barıştı, eve geldik. Rahatlamış görünüyordu. Sabah götürmemize gerek kalmadı, neredeyse hiç hapsurmuyordu. boşu boşuna anestezi almasın dedik. Gezdirirken ödüm kopuyor, mayın tarlası gibi etraf pisi pisi otu dolu...Sonra insanın aklına sokak köpekleri geliyo, onlar ne yapıyorlardır böyle bir durumda diye düşünmeden edemiyorum.

Neyse gelelim kitaba, Stanislaw Lem' in Kör Talih' i sanırım okuduğum en farklı kurguya sahip polisiye oldu. Bir dizi benzer cinayeti araştıran emekli bir astronotun peşinde, sonunu tahmin etmeye çalışarak ( tahminlerimin hepsi boşa çıktı) olasılıklar ve değişkenlerin olayların ortaya çıkışındaki etkileri üzerine sayfalarca okuyup, polisiye okurlarının pek sevmeyeceği sona geldim:))
İlginç bir okumaydı. 

Bu arada hava hala çok soğuk ama belki Bilge' yle sıkı sıkı giyinip,ufak bir park gezmesine  çıkarız.
Keyifli bir hafta sonu olsun...

Yorumlar

  1. Ayy geçmiş olsun, gelecekteki köpeğim için aklımda tutayım bu bilgiyi. Yazık ne kadar çok zarar veriyormuş.

    Kitabı merak ettim, polisiye seviyorum bu da farklı bir kitaba benziyor. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Lem çok ilginç bir yazardır deneyimleyin derim, sevgiler

      Sil

Yorum Gönder