Güzel bir gün

Her sabah balkonda ufak bir yoklama yapıyorum. Kaktüsüm sonunda açmış, hain Koca ben görmeden vakitsiz saksısını değiştirmiş, beni sinir etmişti. Yine de açmış kuzum:)
Hava acayip, hem soğudu hem yağmur var. Bilge saç baş havada kahvaltı sofrasına oturdu. Amacı belli, yatak soğumadan geri dönmek. Bizimle ofise gel, kitap almaya gidelim dememle, gözlerinin içinde kocaman bir ışık görmem bir oldu. Hepimiz hazırlandık ofise gittik. Bilge' yle önce Efes' i gezdirdik. Pek sevindi, gelene gidene gavladı. Benim işlerim bitince ikimiz çıktık. Taksiyle Tunalı' ya gittik. Üç büyük kitapçı gezdik. İlkinde Bilge kasada elinde kitaplarla beklerken orta yaşlı bir hanım Bilge' ye ne tatlısın bir sürü kitap almışsın dedi. Bilge mahçup bir sesle teşekkür etti. Çıkarken çok utandım yahu dedi:)) Bir sonraki kitapçıda ben görevliye Burhan Sönmez' in Taş ve Gölge' sini sorarken, Bilge Simülakralar ve Simülasyon kitabı  var mı dedi. Görevli şaşkın baktı, ben hemen kitabın görselini gösterdim telefon ekranından. Ama bu sosyoloji kitabı dedi, baskısı bitmişti umarım vardır deyip mağazanın diğer ucuna koşturdu, bizde peşinden. En üst rafa uzandı, bir tane kalmış dedi, pek sevindik. Bilge' nin yaşını duyunca şaşırdı. Biz kasaya doğru giderken aynı yazarın Nesneler Sistemi' nide okumalısınız dedi.Çıkarken üçümüzde maskelerimizin altında gülümsüyorduk:)

 Sonra yağmur bastırdı, ama ne yağıyor. Hiç aklımızda yokken bildik kafelerden birine zor attık kendimizi. Allah'tan kalabalık değildi. Önce oturacağımız masayı, sonra kendimizi iyice pakladık. Bilge tatlı yedi, ben kahve içtim. Yağmur dinene kadar kitap okuduk. Bir süre sonra yağmur durdu, hava şurup gibi oldu.Taksi durağına yönelmiştim, Bilge yürüyelim dedi. Sohbet ederek ofisin yakınına kadar geldik. Koca aradı, bizi yoldan aldı, eve bıraktı. Yorgun ama mutlu döndük eve. 

Akşam The Kominsky Method' un yeni sezonunu izledik.Son bölümü bugüne bıraktık. Çok sevimli, keyifli ve komik bir dizi. Hayatın sonbaharında, bedensel ve ruhsal sıkıntıları komik bir dille anlatıyor. İzleyin derim.
Sonrası bacak arkalarımda hafif bir sızı, kitap okurken uyuya kalmışım:)

Yorumlar