Birikenler

Zor bir dönemden geçiyoruz, gözüm sürekli haberlerde, elim yüreğimde. Kimsenin canı yanmasın diye dua ediyorum. Yazmamak, paylaşmamak beni çok bunalttı. Aynı şeyleri yazmak da keza öyle. Bugün okuduğum kitapları paylaşmak istiyorum. İlk kitabım Engin Ergönültaş' tan "Minare Gölgesi" Benim için çok farklı bir deneyimdi.Oldukça fantastik ama bir o kadar da gerçek ve etkileyiciydi. Kesinlikle okunmalı diyorum.
"Bir yoksul mahalle peyzajı... Sürüsüne bereket kedi köpek, cam çerçeve,mutfak soba, duvar kaldırım,cami minare değil ama sadece insan hallerini, kalpleri nazmeden bir peyzaj..."( arka kapaktan)
İletişim yayınları,367 sayfa, 2013 basım yılı.
 İkinci kitap; Ayla Kutlu' dan "Hoşça Kal Umut". Ayla Kutlu kitaplarına sardığım malum, okunacaklar kulem de ki kitaplardan biriydi. 1987 Mülkiyeliler Birliği Rüştü Koray Ödülü' nü almış.  İlginç bir kitaptı benim için, çok uzak olmayan tarihte geçen hem ülkenin hali, hem farklı bir aşk hikayesi.
"12 Mart askeri darbesi daha özgür bir Türkiye' yi kurabileceklerini sanan gençlerin yaşamlarını fırtına gibi biçti.Ölenler, ölümle cezalandırılanlardan başka, gençlerin birçoğu mahpuslara tıkıldı. O kadar gençtiler ki henüz yaşam hakkında deneyim kazanmamışlardı. Hoşça Kal Umut, bir yandan o gençlerden biri olan Oruç 'un yaşamla yüz yüze gelişinin öyküsü, öte yandan 12 Eylüle doğru hızla giden ülkedeki insan avının doğurduğu trajedidir..." (arka kapaktan)
Bilgi yayın evi , 195 sayfa. 4. baskı 2011
Üçüncü kitabım Yusuf Atılgan' dan "Aylak Adam".Yusuf Atılganın eşsiz kaleminden, çok etkileyici bir roman Aylak Adam.
"Her şeye "karşı" duran, "karşı" çıkan, "karşı" olan bir adam... Aylak Adam. Bir adı bile yok "C" diyor Yusuf Atılgan kısaca. C. sıradanlığa, tek düzeliğe, alışılmışın kolaycılığına hiç mi hiç katlanamıyor. Ham farklıyı, ham doğru olanı arıyor. Çabasının da boşuna olduğunun farkında üstelik..." (arka kapaktan)
YKY, 155 sayfa. ilk baskı 1959

Üç kitap daha var okuduğum onları dönüşte anlatırım. Dönüş deyince kısacık bir kaçamak yapıyoruz. Annem ve yengem Antalya' dan gelip bize katılacaklar. Hep birlikte Ordu' da ki köye gideceğiz. Bize çok iyi geleceğini düşünüyorum. Dönüşte görüşmek üzere...

Yorumlar

  1. Ayla Kutlu nun henüz hiç bir kitabını okumadım.Ancak bu aralar o kadar çok tavsiye ediliyor ki sanırım en kısa zamanda edinecem.Hatta ilk alacağım kitap da sanırım sizin tavsiye ettiğiniz olacak...Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Yaşam İzi, Ayla Kutlu okumaya Zaman da Eskir kitabıyla başlamanızı özellikle tavsiye ederim, eşsiz bir kitap.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder