Şubat kitapları

Bu ay okuduğum kitaplardan ayrıntılı bahsedecek zamanım olmadı. Bugün kısa kısa yazayım istedim.
İlk kitabım Ayfer Tunç' tan "Dünya Ağrısı". Ayfer Tunç' un okuduğum kitapları arasında  beğenmediğim  yok zaten. O bambaşka bir yazar, ruhunuza dokunuşu çok farklı. Daha önce bahsetmiştim, daha detaylı bilgiyi Bibliyomanyaklarda da bulabilirsiniz. "Dünya Ağrısı kelimelerle sıkılmış bir yumuruk" (arka kapaktan)
İkinci kitabım okuma grubumuzla okuduğum Jean-Paul Sartre' den "Bulantı". Aslında grupla okuduğum kitaplar biraz dayatma, bolca sıkıcı oluyor. Bu kitap farklı hissettirdi, oldukça etkileyiciydi.
Üçüncü kitap Mehmet Anıl' dan "Forbes Cinayetleri". İtiraf edeyim ne zaman aldığımı hatırlamıyorum ama büyük ihtimalle indirimden aldım. Çok ilginç bir kitaptı.Pek çok cümleyi defterime aktarmışım. Başlığına bakıp  cinayet romanı diye düşünmeyin. "Babam kışın giyilen yünlü çamaşır gibiymiş Hâkim, hayatımdaki önemini ancak yokluğunda anladım. Ve hep üşüdüm. " "İnsanların alışmak diye bir yeteneği olmasaydı, her yakını ölen ya da sevdiğinden ayrılan bunalımdan çıkamaz, intihar ederdi. Neslimizin devamını, üreme dürtümüze değil, bu özelliğimize borçluyuz" (kitaptan alıntılar)
Dördüncü kitabım "Yıldız Erdal' dan "Tuz Buz Anjelika".  Bu kitabıda muhtemelen indirimden almışım.Başlıklar altında, deneme tarzında yazılar var. Bazıları çok etkileyici. Başlıkta bahsi geçen Ajelika Krılova.
Beşinci Kitabım "Albert Camus' tan "Yabancı".Bu kitapta yine okuma grubumuzla belirlediğimiz bir kitap. Son iki sayfaya kadar çok sıkılarak okudum. Ama son sayfaları çok etkileyiciydi. Okuduğuma memnun oldum."...Albert Camus politik söylemlerle sesini yükseltmedi ama fısıldayarak bile depremler yarattı, çağdaşlarını derinden etkiledi" (arka kapaktan)
Şu an elimde Melisa Kesmez' in "Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz" kitabı var. Kısacık ama etkileyici öykülerden oluşuyor. Çok beğendim. Çok etkileyici, kelimelerine , cümlelerine, anlatımına bayıldım. Elimden bırakamıyorum, akşama bitiririm diye düşünüyorum.
Herkese  keyifli okumalar diliyorum...

Yorumlar

  1. ayfer tunçu ben de okumak istiyorum bilmem artık ne zamn denk gelir de okurum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence zamanı hızlandır çok güzel bir kitap:))

      Sil
  2. Yabancı'yı severek okumuştum:)
    Dünya Ağrısı ve Bulantı da okunacaklar arasında...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Natali Yabancı' yı son sayfalarına kadar çok sevmedim. Ama son sayfalar hafızama kazındı. Bulantı harikaydı, Dünya Ağrısı için söyleyebileceğim tek kelime kesinlikle okunmalı, bizden de kocaman sevgiler...

      Sil
  3. ne güzel bır suru kıtap *-*

    bloğumda cekılısm var beklerım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder