Bilge' nin Kitapları

Bu seneye kadar Bilge' nin kitap okumayı gerçekten sevip sevmediğini bilmiyordum. Kitap okumamı sevdiğinden, okunan kitabı dinlediğinden çok emindim. Hiç bir zaman kitap okusun diye sıkıştırmadım.Babasıyla nasıl teşvik edebiliriz diye düşünürken, ödül yöntemini deneyelim dedik. 1. sınıfın tatilinde elli kitap okuyup, karşılığında istediği tableti aldık. Bu arda her hafta gittiğimiz kitapçı ziyaretlerinde benimle birlikte, çoğunu okumadığı kitaplar almaya devam etti. Bu arada sesli okumayı çoktan bırakmıştık. Çok olmamakla birlikte kitap okumaya devam etti. Ama ben hâlâ kitap okumayı sevip sevmediğini anlayamıyordum.Derken bu sene yeni gelen öğretmeni sınıfta "senin okuman da bir sorun var, doktora mı gitsen acaba dediğinde" çok üzüldü. Kitaplarını bir kenara attı "ben güzel okuyamıyorum" diyerek ağladı. Öğretmenin sorun diye gördüğü, yüksek sesle okumaya başladığında heceleyerek okuması ve sessiz harfle biten hecelerin sonuna sesli harf getirmesiydi. Bir süre sonra geçiyordu zaten. Bu bir sorun mu diye araştırırken, öğretme sisteminden (sesle öğretme) kaynaklanabileceğini anladım. Konuşma terapisti araştırdım. Fiziksel ve zihinsel bir sorunu olmadığı için buna gerek yoktu. Her gün yüksek sesle okuma çalışmaları yaptık, yapmaya devam ediyoruz. Bunu öğretmenine de açıkladım. Şu an ciddi anlamda okuması düzeldi ve hızlandı. Kitap okumak için ayırdığım zaman aralığını,"az kaldı bitirsem olmaz mı" diyerek geçiyor.Eskiden resimlerine bakıp aldığı kitapları, şimdi içini açıp okuyup öyle alıyor. Üstelik çok güzel anlatıyor. Bir buçuk  ay önce "okuman da sorun var "dedikten sonra başka hiçbir şey yapmayan öğretmen, veli toplantısında "aman pek güzel okuyor,çok güzel cümleler kuruyor" diyor.Aslında diyecek çok şey var ama demedim, ne diyeyim, neye yarar. Dün baktım kitaplığını düzenliyor. Okumadıklarını, tekrar okumak istediklerini, bağışlayacaklarını ayırdı. Akşam bitirdiği kitabı bana anlatırken "Beatrice Masini/ Kral Kızının Armağanı/ Can Yayınları) artık kitap okumayı sevdiğinden ve hep seveceğinden emin oldum:))

Yorumlar

  1. Ne mutluluk değil mi, bayılıyorum çocukların okumasına:-)

    Öğretmene bir söz demeyeceğim. Bir işe yaramadığı gibi , bir de çocuğu rencide etmiş. Sana direk bilgi verseymiş bari onu üzmeden.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder