Haziran ayı okumalarım


Haziran ayı dokuz kitapla bitti.Aslında bu kadar olmasını beklemiyordum, seçimden sonraki hafta dört kitap okudum. Neredeyse okumak dışında pek bir şey yapmadım.Kitaplara gelince;

Şafak/Sevgi Soysal/Bilgi Yayınevi Bu kitabı bir sahaf ziyareti sonrasında almıştım, benimle yaşıt. Sevgi Soysal 12 Mart dönemini kahramanların gözünden çok usta bir anlatımla sunuyor, insanın içini sızlatan bir okuma.

Savrulanlar / Deniz Utlu/Ayrıntı Yayınları Yayınevinin bu yeraltı edebiyatı serisinden daha evvel bahsetmiştim.  Seriyi elimden geldiğince okumak istiyorum.Kitabın kahramanı Eliyas ikinci kuşak Almanya'da  yaşayan Türk' lerden. Kızgın, kırgın ilginç bir insan.Kitapta özellikle ilgimi çeken Berlin Duvarı' nın ayırdığı "ötekiler" kısmı. Duvarın yıkılmasının ardından yaşanan hayatlar, arada kalmış insanlar....

Kelebekler Zamanı/ Julia Alvarez/ Ayrıntı Yayınları Bu kitabı sevgili Leylakdalı vermişti. 1950' ler Dominik Cumhuriyeti'nde otuz yıl hüküm sürmüş diktatör Trujillo  döneminin kahramanları Mirabal kardeşleri çok farklı ve etkileyici bir dille anlatıyor. Viva la Mariposa...bu kitapta en ilginç ve içimi acıtan  neydi biliyor musunuz diktatörlerin dünyanın neresinde olursa olsun birbirlerine ne kadar çok benzedikleri...okumadıysanız mutlaka okuyun derim.

Geçmiş Şimdi Gelecek/Hasan Ali Toptaş/Everest Yayınları  Yazarın okuduğum son iki kitabında yaşadığım hayal kırıklığı bu kitapta hiç yoktu. Derleme bir öykü kitabı bu.Yazarın ilk dönem yazarlık öyküleri bir araya getirilmiş.  Acemilik dönemi deniyor ama ben öykülerin çoğunu sevdim.

Lea/ Pascal Merciler /Kırmızıkedi Yayınları Lizbon' a Gece Treni ne güzel bir kitaptı diye bu kitabı aldım. Çok sevmedim, çok monoton , çok sıradan bir anlatıydı iki kitabı da aynı yazarın yazdığını düşünmek zor.

Aile İçi Muhabbet/ Şiir Erkök Yılmaz / YKY Yayınları  İlk kez okuduğum bir yazar yine Leylakdalim tavsiye etmişti. Ankara'da geçen ilginç, tanıdık, bildik bir aile hikayesi çok başarılı bir dille anlatılmış.Su gibi aktı, hiç yormadan bitti.

Doktor Ceyda' yı Kim Öldürdü / Maceraperest Kitaplar Bu kitabı da sevgili sponsorlum Leylakdalım vermişti. Daha evvel Kadıköy Cinayetleri kitabıyla tanıdığım yazar  Çağatay Yaşmut' un kahramanı Başkomiser Galip ' in peşinde cinayetten cinayete koştum, iyi geldi:))

Kızıl/Stefan Zweig/ İşbankası Yayınları Bu sene Zweig kitaplarını bitireceğim sanırım.Bu kitabı Bilge de kolayca okudu.Yine duygusal, yalnız ve naif bir anlatıydı.

Meyzi ile Neyzi/ Ali Neyzi / Karacan Yayınları yıllar evvel tesadüfen Antalya'da da elime geçmişti Ali Neyzi' nin kitapları. Tekrar eski zamanlara ait nazik bir dille yazılmış bu kitabı okumak istedim bu da iyi geldi bana.

Bu ay kız kardeşle challangemıza kaldığımız yerden devam ediyoruz. Beş ayrı yayın evinden beş kitap okuyacağız. Biraz da elimizdeki kitapları okumak adına böyle bir seçim yaptık.
Ben İthaki Yayınlarından Fahrenheit 451' e başladım.

Bilge' yle Ocean' s 8'e gittik. Bilge pek sevdi ama sanki olmamış gibi geldi bana:)) Neyse öbür gün' de Esaretin Bedeli' ni izledi de normale döndü çocuğum:)) Bu ara Netflix' te belgesellere sardı, ayıla bayıla izliyor. Gilmore Girls bitti diye çok üzüldü. Yeni dizi bulmak lazım.

Keyifli okumalarınız olsun, diyerek kaçıyorum...


Yorumlar

  1. Dolu dolu bir ay olmuş, okuma açısından :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Arif Öztürk teşekkür ederim evet güzel bir ay oldu.

      Sil
  2. Dolu dolu bir ay olmuş ne güzel. Ben bir ayda 5'i geçtiğimi hiç bilmem. :D Temmuz ayı da böyle güzel geçer umarım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ebrar teşekkür ederim, bence hiç küçümsemeyin ayda beş kitap standartların çok üstünde bir sayı. Bana bakmayın, benim ki artık tutkuya döndü, okumadan duramıyorum:)) sevgiler....

      Sil

Yorum Gönder