Ağustos Okumaları



Ağustos ayı uzun tatilinde etkisiyle bereketli geçti. Eylüle' de iki üç kitap sarktı.Zaten uzun soluklu okumalar diye düşündüklerimdi. Okumalara gelince;

Mutluluk Fotoğrafı/Richards Yates/ Yapı Kredi Yayınları Daha evvel Ablamın Mutluluk Motoğrafı diye yayınlanan kitabı daha önce okuyup bu kitabı yeni bir kitap zannederek alan Sevgili Leylak Dalım vermişti. Anne babaları kızlar daha küçükken boşanan Grimes kardeşlerin büyüyüp iki ayrı kadına  dönüşmelerini, bu dönüşümün sancılarını, getirdiklerini ve götürdüklerini güzel bir dille anlatmış.

Yeraltına Mektuplar/Murat Yalçın/Yapı Kredi Yayınları Önceki aydan sarkan kitaplarımdan biriydi. 59 Yazardan Hayatta olmayan Yazarlara temasıyla Murat Yalçın' ın hazırladığı mektuplar hem ilginç hem elimin altında not defteri, hiç duymadığım yazar ve özellikle şairleri önüme sermesi açısında çok iyi bir okuma oldu benim için.

Çağrılmayan Yakup/Edip Cansever/ Yapı Kredi Yayınları dön dolaş tekrar tekrar oku o kadar güzel ki...
Kurbağalara bakmaktan geliyorum
Dedi Yakup, bunu kendine üç kere söyledi
Telâşlı, açgözlü kurbağalara
Bakmaktan geliyorum. Ben sanki Yusuf
Ve Yusuf değil
Her gün bit tahtaboşta asılı duruyorum
Ve durmuyorum. ben işte Yakup
Yok artık karıştırmıyorum.

Diktatörlerin Çocukları/Jean -Christophe Brisard/Claude Quetel/Yapı Kredi Yayınları 
"Kimisi söz sahibi olmadıkları bir kaderin gönülsüz aktörleri oldu, kimisi de babalarıyla aynı güç ve iktidar hırsının kurbanı. Ama istisnasız hepsi de baskı, mutsuzluk ve gözyaşı vaat eden bir rejimin devamlılığı uğruna masumiyetlerini vermek zorunda kalan çocuklardı..." ( arka kapaktan) 
20.yüzyıla damgasını vurmuş diktatörlerin çocuklarının hayatları her biri farklı bir kalemce anlatılıyor.
Kitap bittiğinde hepsinin ve sonlarının birbirlerine ne kadar benzediğini görmek garip hissettiriyor.

Bildiğiniz Dünyanın Sonu/Erlend Loe/Yapı Kredi Yayınları Doppler  bittiğinde daha uzun olsa okuyamazdım demiştim. uzun hali bu kitapmış. Okudum hâlâ yarım bırakamıyorum ama eziyet oldu özellikle sonlara doğru.

Altıncı Koğuş/Anton Çehov/ İş Bankası Kültür Yayınları  Rusya' nın ve ülkenin sorunlarıyla ilgilenmek yerine onları uzaktan izlemeyi tercih eden elit Rus aydınının "deliliği" nin simgesidir diyor arka kapakta kitap için. Hatta bir rivayete göre Lenin'in de yapıtı okuduktan sonra dehşete kapıldığı, "Kendimi Altıncı Koğuş' a kapatılmış gibi hissettim" demiştir. Hakkını vermek lazım gerçekten çok etkileyici bir kitap.

Durmadan Leyla/Aslı Tohumcu/İletişim Yayınları yazarın adını Yerlatına mektuplar da görmüş ve kitabı böylelikle almıştım. Düşünce olarak iyi olsa da kurgusal olarak içimi şişiren bir okuma oldu. Uzatmayayım sevmedim.

İyilerin Yanında /Vandana Shiva /Sinek Sekiz Yayınları geçen ay da iki kitabını okumuştum yayın evinin Sürdürülebilir Yaşam Kitapları serisinin. Vandana Shiva' dan bahsetmiştim. Bu kitapla Şiva'nın Himalayalar' da ki küçük köyünden çıkıp, kuantum fizikçisi kariyerini bir tarafa bırakıp kendini nasıl doğduğu topraklara adadığını okuyoruz. İçimi umutla dolduran okumalar bunlar.

Therese Raquın/Emile Zola/Varlık Yayınevi sahaf ganimetlerimden bu kitap 1962 basımı, küçük boy ve ciltli. Sadakatsizliğin, pişmanlığın ve eninde sonunda yaptıklarının cezasını çekmenin iyi bir kurguyla anlatımı diyebilirim kitap için. Güzel ve yormayan bir okuma oldu. Zola'nın diğer kitaplarını da okumalı diye yine yazdım bir kenara.

Köpek Kalbi/Mihail Bulgakov/İş Bankası Kültür Yayınları Bu ayın en güzel keşfiydi bu kitap. Nasıl atlamışım Bulgakov' u kendime çok kızdım. Kitaba gelince sokaktan bulduğu bir köpeği evine getirip bir süre sonra onu ameliyat ederek genetik değişiklikler yapan doktorun karşısında arsız, şehvet düşkünü ve kaba bir insan dönüşen Şarik' in öyküsü. Hicivler, anlatımlar çok etkileyici.

Aşka İnanmayanlar İçin Aşk Öyküleri/Hikmet Hükümenoğlu/Can Öykü tüm kitaplarını okuduğum yazarın ilk öykü kitabı. Öyküler oldukça güzel özellikle ilk öyküler, üstesinden gelmiş. Evet kapak kötü, kitaba karşı yazarı tanımayanlar için özellikle ön yarı oluşturuyor ama kitap güzel. Öyküler iyi bir hi bırakıyor geride.

Son Kuşlar/Sait Faik Abasıyanık/İş Bankası Kültür Yayınları Deniz kokan, balıkçılarla çevirili öyküler çok güzel ama en sondaki  Bedri Rahmi Eyüboğlu' nun Sait'ten Hatıralar ı ayrı bir güzel.

Zor Yokuşu/nezihe Meriç/Yapı Kredi Yayınları bu öykü seçkilerini Bilge için almıştım ama okumasına biraz daha zaman olduğunu görünce ben okumaya başladım ve ne iyi etmişim dedim. Daha evvel okumamıştım nezihe Meriç öykülerini. Özellikle kadını öne çıkartan öyküler başlarda zorlasa da sonraki öyküler çok güzellerdi.

Cümbüşçü Karıncalar/Pınar Selek/İletişim Yayınları Bu kitabı nasıl anlatayım bilemedim. Öncelikle kitaba üç kez başlayıp devam ettiremedim. Sonra iki günümü bu kitaba ayırıp başka bir kitap elime almadım. İlk başta bir türlü kişiler kafamda canlanmadı, böyle olunca kurgu da akmadı derken kitabın ortalarına doğru biraz daha taşlar yerine oturdu. Sevmedim diyemeyeceğim gibi sevdim de diyemeyeceğim garip bir okumaydı.

Kız kardeşle ağustos ayı için challange belirlememiştik, elimizdekileri bitirelim demiştik.Eylül için güzel düşüncelerimiz var.

Bol okumalı günleriniz olsun diyerek kaçarım, iyi bakın kendinize..







Yorumlar

  1. ay ben yine yeniden hayran kaldım ki sana, üstelik yaz demeden, sıcak demeden, bravvoların en büyüğünü yolluyorum sana. Maşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ecehan yaptığım tek dişe dokunur şey okumak bugünlerde, güzel sözler için teşekkürler ağzım kulaklarıma dayandı:))

      Sil

Yorum Gönder