Aralık Ayı Okumalarım...

Aralık ayı benim için sınırlarımı zorladığım tam bir maraton oldu.Çoğu kitaptan burada bahsettim ama toplu olarakta kısa kısa yazayım;

Gündelik Şeylerin Tasarımı / Dan Norman /Tübitak
Uzun zamandır başucumda okuduğum kitaplardan biriydi. Tasarım hep merk ettiğim bir konuydu. Gündelik yaşantımızda yer alan tasarımlarsa çok fark etmediğim hatta umrsamadığım bir mevzuymuş, bu kitapla gördüm.Meraklısına kesinlikle tavsiye ederim özellikle 2. baskısını alın derim hem gözden geçirilmiş hem de genişletilmiş bir baskı...

Loki' nın Müjdesi / Joanne M. Harris / İthaki
Bilge' nın merak edip aldığı, karmaşık dilini çözemediği için bıraktığı, benimse boşuna zaman harcadığım bir kitap...

Sertifika No: 000358/ Metis
Nükleerin doğa ve insan için bedelini fotoğraflar ve etkilenen insanların hikayeleriyle önünüze dikiyor.

Kış Uykusu / Ayşegül Devecioğlu / Metis
Beş kısa öykü okudum, sade akıcı öykülerdi...

Hezeyan / Laura Restrepo / Ayrıntı
Zor ama ilginç bir kurguydu. Yazarın ikinci bir kitabını okur muyum bilemiyorum.Böylesine karışık anlatımlar yorucu oluyor

Karahindiba/Sinan Sülün /İletişim Birbirinden ilginç üç öykü, sanki daha önce yazarın başka bir kitabını okumuşum gibi hissettirdi, tanıdık bir havası vardı öykülerin...

Kağıt Ev /Carlos Maria Dominguez/ Jaguar
Kısacık ama kitap dolu, değişik bir okumaydı. Duvarları kıymetli kitaplardan bir ev, hayal bile edemiyorum...

Pervane/ Şükrü Erbaş/ Kırmızıkedi
şiir okumayı, özellikle kendi başıma kah fısıldayarak, kah bağıra bağıra okumayı çok severim. Şükrü Erbaş' ın şiirleriyse bambaşkadır, özel, benzersiz...

Gölgeler Çekildiğinde/ Cahide Birgül/ Kafka

Bu ay okuduğum en iyi kitaptı. Leylakdalı' nın hediyesiydi. Bir çırpıda okuyuverdim, inanılmaz bir dili var. Kitabın kahramanı Esin hem çok tanıdık, hem çok yabancı. Pek çok duygu iç içe...kesinlikle okuyun derim

National Geoglathif/ Latif Demirci/ İletişim
Latif Demirci' nın karikatürlerinden oluşan güzel bir seçki...

Sevdiğim Kadın Adları Gibi/ Akgün Akova / Karakarga
Leylakdalım' ın hediyesiydi . Yine öpe koklaya okuduğum şiirler...Çok güzelleridi...

Eileen/ Ottessa Moshfegh / Hepkitap
Okurken sizi rahatsız eden ama merak etmeden de duramadığınız tuhaf bir kurgu...

Bir Zamanlar Bakırköy/Tahir Musa Ceylan /Ayrıntı
O kadar çok yan hikaye vardı ki bir süre sonra  okuduklarınız boğmaya başlıyor...

Bebek Töreni/Chantal Deltenre /Metis
Bu kitapta bu ay okuduğum en iyi kitaplardandı. Fransa' ya göç etmiş Japon bir ailenin genç kızının,erkek arkadaşıyla Japonya' ya tekrar dönüşüyle başlıyor hikaye. İki farklı kültür, yüklenen roller güzel bir kurguyla örülmüş...

365Gün 365 Cinayet/Mümtaz Arıkan / İthaki

Tarihsel sıralamadaki cinayetler görsel olarak çok iyi çizilmiş ama anlatım olarak zayıf kalmış. Yine de ilginç bir arşiv.

40 Şiir ve Bir/ Haydar Ergülen / Kırmızıkedi
" gözlerimizi uzaklıklar değil ki yalnız
göze alamadığımız yakınlıklar da acıtır.
ve gözleri ancak gözler bağışlayabilir "

Güzel Ölümün Öyküsü /Ayşegül Devecioğlu/Metis

Konu bir türlü derinleşmeyen, bu yüzden de akmayan roman çok iticiydi, sevmedim...

Bu yıl da geçen yılın bir fazlasını (138) okuma hedefi olarak koydum. Aylara yayarak, daha düzenli okumalar yapacağım.

İyi bakın kendinize...






Yorumlar

  1. Düzenli okumak cidden çok iyi geliyor insana. Zihnime, hayatıma düzen ve huzur katıyor. Bu sene çok iyi gidiyordum kitap okuma konusunda ama son 1-2 ay bir kopuş koptum elim gitmiyor kitaba :( bir an önce geri dönmeli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten düzenli okumak iyi geliyor insana, keyif alabileceğiniz seçimler rutine dönmenize yardımcı olabilir, sevgiler💗💗💗

      Sil
  2. İy seneler...
    Daha verimli, keyifli bir yıl olsun bu sene 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de iyi seneler keyifli bir yıl olsun hepimiz için

      Sil
  3. İyi seneler, keyifli okumaların olsun.

    YanıtlaSil
  4. Sevdacığım,
    Bol okumalı, bol sanat faaliyetli güzel bir sene diliyorum.
    Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevin ablacım hepimiz için bu güzel dileklerin🙏💗💗💗

      Sil

Yorum Gönder