11 Haziran

Yine ortalığın birbirine girdiği, yok artık bu da olmaz diyebileceğim sınırların zorlandığı saçma bir dönemden geçiyoruz. Gün geçmiyor ki neye üzüleceğimi şaşmaktan aptala dönmeyeyim. Savaşlara mı, yoksulluğa mı, çoluğa çocuğa mı, kediye köpeğe mi, nefretle dolaşan, nefret saçan insanlara mı?
O kadar yoruldum, o kadar bıktım ki....Sokak hayvanı sevmeyeni, korkanı anlarım da yok etmek ne demek, nasıl bir vicdan bu, nasıl bir ego. Geldiğimiz yere, düştüğümüz hale bak. 

 Gittiğimiz parkta kedilere bakan bir hanım var, onun için sadece kediler var, diğer hayvanları kolayca yok sayabiliyor ve etrafta gördüğü sokak köpeklerinden kurtulmak için çareler arıyor arsızca...

Sokakta sürekli besleme yapan hanımla köpeklerimizi gezdirirken yanımıza yaklaşan sokak köpeğini o kadar abartılı bir şekilde yanımızdan uzaklaştırmaya çalıştı ki neye uğradığımı şaşırdım.

Bizimle yürüyen köpeği gören başka bir besleme yapan hanım beni azarlıyor niye peşine takıp bu tarafa getiriyorsun diye. Burada bir sürü köpek var zaten diyor, şaka gibi. Sevginin garip şekilleri var sanıyorlar ama bunun sevgiyle alakası olduğunu sanmıyorum. 
Çok sıkıldım...
Fotoğraflar sabah park faslından. Tepişmekten hepsi ters düştü. Bu ara tek güzel şey üniversite sınavının bitmiş olması. Rahatlamış, insan kıvamına dönmüş bir çocuk ne güzel...

Yorumlar

  1. Peki sizce çözümü nedir? Bir hayvansever olarak mutlaka vardır fikriniz?

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Ceren belediyelerin ellerinde boşa giden kaynak ve kanunla desteklenen yetki var. Ama inan bir tane bu işe gönül vermiş ya da isini düzgün yapan kimse yok. Acil kısırlastırma yapilmali sokakta gördüğün bir hayvan üç ay sonra on tane oluyor.aç susuz perişanlar.belediye barinaklari dehşet verici oralarin düzeltilip kameralarla denetlenmesi ve halkin bunu görmesi sağlanmalı.daha dün annesinin yaninda küçük bir çocuga köpeğe taş atmamsi gerektiğini anlatmaya calistim.yalan yanlış haberlerle resmen hayvan düşmanligi oluşturdular ne diyeyim bilemiyorum ki pek çok stk var bu işe gönül vermiş projeleri var bir sürü bunlar belki degerlendirilebilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım koordinasyon eksikliği de var.. belediyeler kadar bireysel uğraşmak da gerekiyor. bu grupları birbirine bağlayan bir sistem kurulsa o kadar makbule geçer ki..... hem sokak hayvanları korunmuş olur, hem de şehir yaşamı hayvanlardan korunmuş olur.. acaba bix mi başlatsak böyle bir koordinsyon işi :)

      Sil
    2. keşke yapabilsek ama inan insanların egoları vicdanlarından çok önde gidiyor. Ben güvenilir buldugum besleme, kısırlastırma,klinik desteği veren insanlara elimden geldigince maddi destekte bulunuyorum mahallede yine besleme yapanlara destek olmaya çalısıyorum ama dediğin n koordinasyonun yetkili bir mecraca yapilmasi lazım yoksa buralarda zor ya da ben çok umutsuzum:((

      Sil

Yorum Gönder