OKUDUKLARIM

Bu ara sadece bu üç kitabı okuyabildim. Bugün bu üç kitaptan bahsedeyim.
"Çavdar Tarlasında Çocuklar"  J.D. Salinger ' e ait YKY yayınlarından çıkmış bir kitap. "Chapter 27 "filmini izlemeyi düşünürken Baykuş Gözüyle bloğunda filmi izlemeden önce bu kitabı okumam gerektiğini gördüm.
Kitabın konusu  aslında beni çok çekmedi, elimden bırakamadım durumları olmadı. Ama enteresan bir dili vardı ve merakla okudum. Bugün filmi izleyeceğim, bakalım nasıl bulacağım..
İkinci kitap yine YKY yayınlarından Sâdık Hidâyet' e ait "Kör Baykuş". Yazarı daha önce okumamıştım ve arka kapaktaki "1977' de Behçet Necatigil' in unutulmaz çevirisiyle Varlık Yayınları'ndan çıkmıştı. Philippe Soupault ve Andre Breton gibi önemli edebiyatçıların övgüsünü kazanan bu kült romanı, Necatigil' in "önsözü" ve Bozorg Alevî 'nin "sonsöz" ü ile sunuyoruz. " bu cümleleri okuduktan sonra aldım. 95 sayfa olmasına rağmen o kadar yavaş ilerledi ki, sanırım ben bu kitabı hiç sevmedim:(
Üçüncü kitap içlerinde en sevdiğim oldu. Yalçın Tosun' un "Anne, Baba ve Diğer Ölümcül Şeyler". On altı kısa öyküden oluşan kitap beni yanıltmadı. Yalçın Tosun'un muhteşem yazı dili ve etkili öyküleri çok güzeldi. Hele "Kereviz"başlıklı  öyküsü beni çok etkiledi.
"Kamyonetin bıraktığı toz dumanı çöküp her şey eski haline büründüğünde, hâlâ yolun başında duran iki küçük çocuğun ceplerinden, unutmabeni çiçeklerinden örülmüş birbirinden habersiz iki kolye sahibini bulamamanın verdiği hüzünle öylece sarkıyor." (arka kapaktan )

Bugünlük benden bu kadar, elimde okuduğum iki kitap daha var, akşam serinliğini bekliyorum okumak için yoksa uyuya kalıyorum:)) Kitap okuyabilecek kadar ferahlık diliyorum hepimize...

Yorumlar

  1. Bende biraz serinlik diliyorum :)

    YanıtlaSil
  2. ne guzel kıtaplar okumususn en cok anne baba ve dıger olumcul seylerı merak ettım...serınlık derken nemsızlıge razıyım:)

    YanıtlaSil
  3. Kör Baykuş ve Çavdar Tarlasında Çocuklar kitapları benim de alınacaklar listemde bekleyenlerden ama biraz hevesim kaçtı şimdi:))))
    Keyifli okumalar diliyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder