"Kırık Kalpler Terzihanesi"

Listelerim var uzun uzun, izleyeceğim filmler, dinleyeceğim müzisyenler ve en çok da okuyacağım kitaplar. Bu listeler genelde zevkine güvendiğim arkadaşlarımın beğenileriyle ve merakımla oluşuyor. Ne kadar listeler yapsam da, mutlaka listemde olmayan bir kitabın ya adı, ya da kapağı beni cezbediyor . "Kırık Kalpler Terzihanesi" de adına ve kapağına hayran olarak aldığım bir kitap. Yazarı Ali Teoman, ilk kez okuduğum ve hiç bilmediğim bir yazar. Önce yazara bir bakayım derken mart 2011 de kırk dokuz yaşında öldüğünü, bu kitabında ölümünden sonra yayınlandığını öğrendim. İçim buruldu, okurken de aynı burukluğu hissettim.
Kitap üç bölümden oluşan öykülerden oluşuyor. Ben en çok öykü isimlerini beğendim.
1. Bölüm Gizemli Öyküler: Bahar temizliği, İnerken, Gitme biçimleri, Banyo penceresi, küçük keşifler tarihi
2. Bölüm Romanesk Öyküler: İşlikte, Panayırda, Sergide, Hücrede
3. Bölüm Grotesk Öyküler: Gözlemci, Beklenen konuk, Asmalımescit-bis,Tarihe karışan bir meslek, Çay ve karıncayiyenler, Beşinci töz, Ressamın sözleşmesi, Kırık kalpler terzihanesi.
Kitap YKY yayınlarından çıkmış, 137 sayfa
"...saat kadranına gözlerimi diktiğimde, akrebin sıradan insan gözü için ayırt edilmesi olanaksız düzenli ancak ağır ilerleyişini açık seçik görebiliyordum artık öyle ki bir süre sonra akrebin bu ağır devinimi tunç bir örsün yedi kat gökten yeryüzüne düşüşü denli hızlı gelmeye başladı bana bu korkunç hızın ben de yarattığı baş dönmesi bulantı ve yürek çarpıntısına alışıp bunların üstesinden gelmem hayli zaman aldı büyük bir güneş gözlüğü takıyorum çoktandır gözlüğün koyu renk camları ardında bütün sert ve hızlı devinimler yavaşlıyor gökyüzünden yere süzülen bir kuş tüyü denli yeğinleşiyor..." (öykü baştan sona noktasız ve virgülsüz devam ediyor)

"Katalin Sokağı" bitmek üzere, ben daha önce hiç böyle bir şey okumadım diyebilirim, bitirince yazarım.
Bol okumalı günler diliyorum.


Yorumlar

  1. yazarın kendisi boğaziçi üniversitesinde hazırlık sınıfında okurken hocamızdı çok ama çok kibar, naif, ince esprili, demokrat ve öğrencilerine evinde parti düzenleyen iyi yürekli bir insandi çok severdik sir diye hitap ederdik vefatına çok üzülmüştük anlatmak istedim kendisini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın okurken benim kafamda da tarifinize yakın bir bey oluşmuştu. Nur içinde yatsın.

      Sil

Yorum Gönder