Yıllar oldu...

"Annem, kızım ve ben mezarlığa gidiyoruz. Girişte çiçekçiden çiçek alıyor annem, artık tanış olmuşlar, çiçekçi kadın kocaman bir yoğurt kabı veriyor emanet, çiçekleri içine koyuyoruz. Kızım tutuyor sapından kovayı, keyifle taşırken "mezarlığa gelmeyi seviyorum, yemyeşil bir yer burası" diyor, annem yürürken mezar taşlarını okuyup, teselli arıyor. Kızım harf sıralarını fark edip, harfleri okuyor. Bütün alfabe orada. Tüm ölmüşleri ayırıyor birbirinden. Mezarın başına gelince, önce kurumuş otları yoluyoruz, ardından toprağı suluyoruz. Çiçekleri yerleştiriyoruz özenerek. Ben sümüklü böcekleri kovalıyorum. Mezar taşını yıkıyoruz, toprağın ve mermerin susamışçasına suyu emişini izliyorum. Kafamı kaldırıp gökyüzüne bakıyorum, önümdeki topraktan daha tanıdık geliyor...Dönüş yolunda kızımın elinde sallanan boş yoğurt kovasına bakarken, kaç kişilik bir yoğurt kovası olduğunu tahmin etmeye çalışıyorum. Kızım yine harfleri okuyor, annem diğer mezar taşlarını. Ben anılarıma sarılmış, içim bom boş hissediyorum..."
Son ziyaretim sonrasında yazmıştım bu satırları. Eylül yine geldi, ben dillendirmedim eylül ayına kırgınlığımı. Bugün takvimler yıllar geçtiğini gösteriyor, babasız kalışımın üstünden. Ama yüreğim dün gibi aynı acıyla kavruluyor. Hâlâ her "baba" kelimesini duyduğumda içim acıyor, her ambulans sesinde donup kalıyorum. Babamın sesini unutmaktan ödüm kopuyor, kızıma onu anlatmaya çalışıyorum ama her defasında yetersiz kaldığımı hissediyorum...

"Bu fotoğrafı daha öncede koymuştum, en sevdiğim fotoğrafımız bu. Babam, ben ve annem"

Yorumlar

  1. Allah rahmet eylesin babacığına Sevdacım, 15 gün sonra da benim babamın 14. senesi, sanki daha dün gibi....

    YanıtlaSil
  2. canım benim , mekanı cennet olsun bende sevmem eylülü ... eylül benimde annemi götürdü benden . mekanları cennet olsun ...

    YanıtlaSil
  3. Bu Eylül çok sevdiğimizi götürdü ama ayların, mevsimlerin günahı var mı ki? Babana rahmet olsun, siz yaşadıkça anılarınızda kalsın, kalan ömrü sizlerin olsun. Bu arada sen annene, Bilge 'de sana ne kadar benziyormuş :)

    YanıtlaSil
  4. Sevdacığım,
    Babamı kaybetmemin üzerinden çok zaman geçti, bu sene 35.si,...
    İnan o yoksunluk duygusu hiç geçmiyor. Yerinde rahat uyusun.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili dostlar çok teşekkür ediyorum, iyi ki varsınız

    YanıtlaSil

Yorum Gönder