Zor Günler


Bugün Bilge' nin doğum günü. Günlerdir geriye sayıyor. Beş gün kaldı, üç gün kaldı...Bu sabah yüzünde kocaman bir gülümsemeyle uyandı. Sarıldık birbirimize...İçim nasıl sızladı. Bize neler yapıyorlar böyle?

Pazar günü Bilge' yi derse bırakıp, Koca' yla bir kahve içip geliyoruz.  Bu hafta da aynısını yaptık. Koca bir ara "ne kadar kalabalık" dedi, ben gülümseyip " bu kalabalık değil ki asıl dün görecektin bildiğin insan seli" dedim. Bilge' yi aldık, Bilge "dolaşalım" dedi, biz "boş ver evde keyif yapalım" dedik. Israr etmedi... Eve geldik... telefonlar çalmaya başladı, "iyi misiniz "diyen telefonlar. Tv' yi açtık ve kanımız dondu. Kızılay, Güven Park, biraz önce geçtiğimiz yer, sürekli geçtiğimiz yer... Hemen Bilge' nin keman öğretmenini aradım . Telefonda ambulans ve siren seslerinin arasında "herkes paramparça biraz ilerde patladı, çok kötü buralar "dedi. Teyzemi aradım, en büyük teyzem yüksek tansiyon hastası. Az ileride dolmuş bekliyormuş. O can havliyle oradan uzaklaşmasını anlattıkça şaşırıp kalıyorum. Evde otururken bile tansiyonu tavan yapabiliyor...

Hemen yayın yasağı geldi, ardından interneti yavaşlatmalar , ardından lanetlemeler...

Memlekette bir tek onurlu siyasetçi olamdığını bir kez daha gördüm. Allah onları en sevdikleri neyse onunla sınasın...

Bilge çok kızdığında "nefret ediyorum" der. Bense her defasında kızar ve "nefret çok büyük ve kötü bir duygu, böyle söyleyip kalbini karartma" derim.

Tepeden tırnağa nefretle doluyum. Bir arkadaşım "bir sakinleştirici al yat" dedi. şaşırdım, evde sakinleştirici falan yok ki. Hem niye olsun ki...ya da olmalı belki.

Peki bu "terörle yaşamaya alışmalıyız" nasıl bir laftır. Nasıl taş bir kalbin, düşüncesiz bir beyinin ifadesidir. Niye alışayım arkadaş, niye? İnsan ölüme, paramparça insanlar görmeye, sönen ocaklar görmeye nasıl alışır?

Bugün kızım 10 yaşına girdi. Onun geleceği için korkarken, onun şimdiki zamanından da korkuyorum. Onu koruyamamaktan aklım gidiyor. Güvende hissetmiyorum, bu yaşadıklarımızdan sonra bir daha zor güvende hissederim.

Aklıma, duygularıma sahip çıkmaya çalışıyorum, umudumu bir yerlerden bulup çıkartmalıyım ama kolay olmayacak biliyorum...












Yorumlar

  1. Sevdacığım diyecek hiçbir şey bulamıyorum. Geçmiş olsun demek bile geçmeyenleri düşündükçe ayıp geliyor. Ah ah.

    Bilge'ye güzel, huzurlu, barış dolu yıllar diliyorum. Umarım çocuklarımız bizden çok daha iyisini başarırlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handancım sağolasın arkadaşım, öpüyorum

      Sil
  2. Sözlerin kifayetsiz kaldığı noktadayız.
    Allah hepimizi korusun bundan sorumlu olanlarda Allah'ından bulsun inşallah :(
    Yeni yaşı da ona hep güzellikler getirsin inşallah....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklu Hayat; maalesef sözlerin anlamını yitirdiği saçma sapan bir dönemden geçiyoruz. Allah yardımcımız olsun. Güzel dilekleriniz için teşekkürler, sevgiler

      Sil
  3. Canım kuzum Bilge, mutlu yaşların olsun... Dilerim önünde hep aydınlık yollar olur.
    Kızılayı duyunca benim de aklıma siz geldiniz, kurstan dolayı.
    Çok geçmiş olsun hepimize :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esracım tüm çocuklarımız için dileklerine amin diyorum. Geçsin nolur bu kederler...

      Sil
  4. nerde kalabalık görsek aklımıza üşüşüyor ihtimaller. daha güzel yarınlar diliyorum bilge' ye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anne Kaleminden, aynen dün spor salonundan çıktım baktım yolda bir dolu insan, kala kaldım. Sonra fark ettim otobüs saati, otobüs bekliyor insanlar, içler acısı halimiz... güzel dilekleriniz için sonsuz teşekkürler..

      Sil
  5. Bilge'ye gülüşü kadar güzel; umut dolu, aydınlık yarınlar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdan kalan güzel dilekleriniz için çok çok teşekkür ediyorum hepimiz için özellikle çocuklarımız için temenni ediyorum, sevgiler

      Sil
  6. Psikolojisi berbat, tahmin edebiliyorum...
    Ankaralıyım...
    Sevdiklerimden uzaktayım...
    Ve o kadar endişelendim ki...
    Hepsini aradım tek tek...
    Az önce lafını duydupğum an korktum...

    Çok çok geçmiş olsun...

    Bilge mutlu yarınlara koşacak...
    Sevgiyle, umutla...
    Onlar bizim geleceğimiz...
    Gelecek günler onlarla daha güzel olacak...
    Umudumuzu kaybetmeyelim arkadaşım...

    İyi ki doğdun prenses ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnemcim ilk defa bu kadar umutsuzum dün ilk defa Kızılaya indim icim nasıl yandı bulvardan gecerken. allahim çocuklarimizin yuzune baksın artık ne diyeyim

      Sil

Yorum Gönder