Biten Kitaplar...

Bilge' ye niyetle aldığım YKY' nin Doğan Kardeş Seçme Öyküler Serisi' nden aldığım kitaplardan elimde son kalan Selçuk Baran ın Öğle Saatleri kitabı da bana tam bir öykü ziyafeti çekti. 
İçinde sanırım beş öykü vardı. İlk öykünün ilk cümlelerini okurken bir durdum bence yazar erkek değil diye düşünüp netten baktım, evet karşıma hüzünlü gözlerle bakan hoş bir kadın fotoğrafı çıktı. 
Selçuk Baran Ankara' da doğmuş, okumuş ve erken denebilecek bir yaşta  bu şehirde ölmüş. Hulki Aktunç' un yazarla ilgili "Selçuk Baran günlük hayatın ağır aksak ritmini yazıyla yeniden üretmek gibi güç (ve nankör) bir işi büyük bir ustalıkla çözümlüyor" demiş, tam olarak hissettiğimi yazmış. Öykü dediğimiz zaman hep bir temkinli yaklaşırım, çünkü bence edebiyatın en taşlı yolu öykücülük. Bu zor zanaatin üstesinden gelenleri ise hiç düşünmeden bağrıma basarım. Kesinlikle okuyun derim, yazarın diğer kitaplarını ben kitap listeme ekledim.


Daha evvel Trenin Tam Zamanıydı kitabını okuduğum Heinrich Böll ün bu sefer Katharina Blum' un Çiğnenen Onuru nu okudum. 
2. Dünya Savaşı sırasına Alman ordusuna alınan yazarımız 1939 da esir düşer 1945' e kadar. Serbest kaldıktan sonra savaş sonrası Almanya'sında bir taraftan hayat mücadelesi verir bir taraftan yazmaya devam eder. "Kelimeler beni geç buldu" diyen yazar Almanya' nın vicdanı ve edebiyat dünyasının azizi olarak anılır.
 1972  Nobel Edebiyat Ödülü' nü alan yazarı eğer ilk kez okuyacaksanız tercihiniz bu kitap olmamalı. Çünkü farklı bir anlatım türü ve ciddi bir konunun altını çizdiği için Böll okuyormuş gibi hissetmeyebilirsiniz.
 Aslında yazar bu kitapta  günümüz medyasınında içinde bulunduğu çöplüğü , yıllar önce gözler önüne sermiş. Bir kadının sırf yanındaki sevgilisi aranan bir adam diye basın tarafından alt üst edilen hayatını ve bunun sonuçlarını anlatıyor. 


Poe nun öykülerinin 2. cildine başladım, her gün birkaç öykü okuyorum. Bir de Burhan Sönmez in Masumlar ına başladım.Yazarın okuduğum ilk kitabı, sürekli raflarda gözüme takılıyordu. İlginç bir okuma olacak gibi...

Keyifli okumalarımız olsun...




Yorumlar