Ocak Okumaları

Yeni yılla birlikte, içimdeki daha çok okumalı isteğiyle  ocak ayını on bir kitapla geride bıraktım. İki yarım kitabım şubata kaydı.Kitaplara gelince;

Karşıt Hafızalar/Dan Diner/İletşim

Bu kitabı okumak benim için oldukça zor bir o kadar da ilginç bir deneyim oldu.Özellikle hiç duymadığım terimleri araştırmak, anlamak,  Yahudi Soykırımı yani Holokost' un  gerçekleştikten neden yıllar sonra ortaya çıktığı, bu gecikmenin sebebi üzerine bambaşka biri yerden bakmamı sağladı.

Bağımsızlık Kutlaması/ Lyonel Trouillot/Metis

Haiti' nın bağımsızlığının iki yüzüncü yılı kutlamaları, sokaklara dökülen insanlar, aynı aileden farklı görüşten iki kardeşin yaşadıkları, kanlı olaylar inanılmaz sade bir dille anlatılıyor. Haiti neredeydi diye aklımdan geçirsem de kurgu o kadar tanıdık ki...

Yüzünden Yollar Çıkardım/ Akgün Akova/Karakarga

Sevince çok sevenlerden olduğum için ,bua yine şiirle sardım sarmaladım kendimi:))

Deniz Kenarında Öyküler/ Ralf Rothmann/Metis

Alman Edebiyatı son zamanlarda ilgimi çeker oldu.Yazarın daha evvel Baharda Ölmek kitabını okuyup çok beğenmiştim. Bu kitapta ise on iki öykü okudum. Öykülerin bazıları çok iyiydi ama genelinde bir bitmemişlik izlenimi bıraktı bende.

Buzdan Kılıçlar/ Latife Tekin/ İletişim

Alaycı ve tuhaf anlatıma alıştıktan sonra daha kolay okunan ilginç bir kitap. Bazen bir kitapla ilgili net olarak sevdim ya da sevemedim diyemiyorum. Bu kitapta öyleydi.

Bir Başka Dünyadan/ Eugene Scholgin/ Can

Kitabı okumaya başlayınca kurguda ki ayrıntılar sizi çok şaşırtıyor. Ülkemize ait bu kadar çok detayı yabancı bir yazarın bilmesi ve birbiriyle bağlayabilmesi şaşırtıcı. İtiraf edeyim yazarın Norveçli olması özellikle kitabı aldırmıştı bana:)) Gayet güzel ve başarılı bir roman okudum...

Aşk ve Kuyruklu Yıldız / Akgün Akova/ Karakarga

Sevgili Leylakdalı yine her zamanki zarifliğiyle bana hediye etti bu kitabı. Şiirlere bayıldığımı zaten söylemiştim. Kitap isimleri ve özellikle kitap kapakları da ayrıca şahane.

Hiç Niyetim Yoktu/ Fatih Özgüven /Metis

Yazarın bu kitapta Avrupa Hikayeleri başlığı altında on üç hikayesini okudum. Kolay okunan, akıcı, güzel kurguları var.

365 Gün Nefes/ Dr.Ömer Önder/ Kuraldışı

Aslında  böyle kitaplara ciddi anlamda mesafeliyimdir. Önceki ayda katıldığımız nefes çalışması, yoga öncesi yaptığımız ufak çalışmalarla her gün nefes çalışmaları yapmaya başladım. Böyle olunca da kulaktan duyma bilgiler yerine yazılı kaynaklara bakarken denk geldim bu kitaba. Tam istediğim düzeyde, pek çok pratiği gösteren, iyi bir kitap.

Ölüm Bir Varmış Bir Yokmuş/ Jose Saramago/ Kırmızıkedi

Bu kitap hediye gelmese açıkçası alıp okumazdım. Çok seven var biliyorum ama Saramago bir türlü sevemediğim yazarlardan. Tekrarlayan detayları, fantastik kurguları bana hep yorucu gelmiştir. Bu kitapta aslında çok faklı değildi ama daha az yordu sanki...

İşte İnsan/Michael Moorcock/İthaki

Bu kitabı yayınevinin bilimkurgu klasikleri dizisinden aldım ama aslına bakarsanız kurgunun başındaki dandik zaman makinası dışında bilim kurguyla hiç alakası yok. Kitapta zaman döngüsü çok başarılı, zaman yolculuğundan ziyade içsel bir yolculuk ama çok ilginç bir yolculuk diyebilirim...

Bakalım güdük Şubat aynına kaç kitap sığacak:))

Keyifli okumalarımız olsun.

Yorumlar

  1. Bir aya 11 kitap sığdırmak çok çok iyi bence. Ölüm Bir Varmış Bir Yokmuş, uzun zamandır kütüphanemde okunmayı bekliyor.
    Saramago'yu pek de sevememiş siniz anlaşılan. Yazarın okuduğum kitaplarından genel olarak memnun kaldım ben. Bakalım bu kitap nasıl olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazen oluyor böyle sevmeyince sevemiyorum:))

      Sil
  2. Zaman makinesi ise alıp okumalı, zira okunmadık kitap izlenmedik film bırakmamaya çalışırım :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) yani olaylar zaman makinasıyla başlıyor diyelim :))

      Sil

Yorum Gönder