Öksürük, tiyatro, kitaplar ve çokça Miyazaki filmi....

Geçen hafta başlayan öksürük Bilge' yi de beni de ters düşürdü.Gündüz bir nebze rahatken gece öksürük ataklarıyla perişan ediyor. Ben biraz daha iyiyim (belirtiler önce ben de başladı) Bilge'yi sabah doktora götürdük. Bugün raporlu.

Geçen haftaya iki kitap sığdı. İlki Leylakdalı'mın hediyesi Lisa Ko' nun Terk Edenler' i. Oldukça etkileyici bir kurguyla aslında bir göçmenlik hikayesi, aidiyet arayışı, anne oğul dramı desem de ifadem yetersiz kalır. Okuyun derim...
Kızkardeşle ortak okumalrımızdan Knut Hamsun'un Açlık kitabı. Norveçli yazarın klasikler arasına giren bu kitabı aslında kendi yaşadıklarını anlatıyor. Ünlü bir yazar olmadan evvel gazetelere makale satarak, açlık çekerek ama yinede yazmaktan vazgeçmeyişi aslında biraz da itici bir dille anlatılıyor. Adamın pervasızlığına sinir ola ola okuyup, midenizde kocaman bir boşluk hissi uyandırabiliyor...
Cuma akşamı Bilge' yle Akün Sahnesi'nde Terorist oyununu izledik. Çok öksürür müyüm tedirginliğiyle gitmiştim, oyunun çoğunluğunda yer tutan modern dans sahneleri, hararetli müzik benim öksürüğümü ezdi geçti. Bu tarz postmodern oyunlar yenilik açısından elbette umut verici ama sanki bir dengesizlik, bir rahatsız edicilik var.

Cumartesi Şinasi Sahnesi' nde izlediğimiz Gidion' un Düğümü ise çok etkileyici, duygusal bir oyundu. Oyunun sonunda Bilge^de ben de gözyaşlarımızı tutamadık...

Pazar günü  akşam Efes' i gezdirmeye çıktım. Onun dışında evde ıhlamur, zencefil, bal ve limonla kol kola Gökteki Kale ,Dün Gibi, Kırmızı Kanatlar ve Büyülü Dalgalar' ı izledik:))(cumartesi ve pazar )

Daha da iyileşemezsem yazıklar olsun değil mi:))

Keyifli bir hafta diliyorum...

Yorumlar

  1. Terk Edenler'i aldım ben de. Timaş'ın Rabia Elif Özcan çevirilerini özellikle takip ediyorum. Okumadıysan Yuva da çok güzel bir roman, yazarı Jung Yun.
    Öksürük uzun sürdü bende de, geçmiş olsun, sevgiler :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder