Cumartesi


Sabaha karşı  gözlerimi açınca Efes' le burun buruna geldim. Genelde tuvalete gitmesi gerekirse böyle yapıyor. O ara duydum gökgürültüsünü. Ödü kopmuş, tüm vücudu titriyor. Gel dedim, yatağa zıpladı. Çok hızlı nefes alıyordu, sırtını okşadım, sakinleştirmeye çalıştım ,tekrar uyuya kalmışım. Rüyamda daha önce oturduğumuz bir evde geçici olarak kalıyormuşuz. Tüm binaya tadilat yapılıyor. Söylene söylene çıkıyorum merdivenlerden. Evin içi dışından daha güzel. Salona doğru geçip kocaman camlardan bakıyorum. Gözümün gördüğü her yer masmavi deniz. Karşıda dağlar. Bu ne yahu diyorum, Ankara' da ne alaka. Göl filan mı acaba diye salak salak düşünüyorum. Ben daha evvel niye fark etmemişim diye hayıflanıyorum. Dağlarda aynı Beydağları' na benziyor diyorum. Aşağı insem sahil çok uzak değil gibi diyerek,yıkık dökük merdivenlerden iniyorum.Tabi suya ulaşamadan uyandım. Efes sakinleşmiş, Koca çayı koymuş,  Bilge uyumaya devam ediyor. Balkona çıkıyorum, havada yağmurun kokusu kalmış.

İçin için yağmur duası ediyordum, polenler temizlensin diye:) gel de sevinme...

Omuzlarım ve el bileklerimde hafiften bir ağrı var. Dün akşamki yoga dersinden yadigar. Duvara tırmandık, her hareketten sonra ,şimdi daha zor versiyonuna geçiyoruz diye diye saçımın her telinden ter fışkırdı:)

Dersten sonra Efes' i parka götürdük. Psikoloji okumuş, şimdilerde asistanlık programına devam eden bir kızımız var. Daha çok genç, bir dans kursuna da devam ediyor. Dün akşam onunla sohbet ettik. Yoga yaptığımı biliyor, hemen baş duruşu yapıp yapmadığını sordu. Bu soruya o kadar alışığım ki, hiç şaşırmadım. Yapabiliyorum deyince, çok şaşırdı. Benimki gibi hacmi büyük bir vücudun tepetaklak durması onu şaşırttı. Zor mu dedi, bir miktar dedim. Pratiğini düzenli yaparsan bir kaç ayda sen de yaparsın. Biraz da cesaret meselesi, bak çocuklar pek çok hareketi korkmadıkları için rahatça yapabiliyorlar. Derken vücut olumlaması, etiketler,dayatılanlar üzerine uzun uzun konuştuk. İnsanlarla konuşmayı özlemişim.

Eve döndük,Lucifer' ı açtık. Yeni sezondan iki bölüm izledik. Müzikal havasında yapmışlar, oyuncular şarkı söyleyip dans ettiler.Koca bayıldı, ne yetenekli adamlar yahu diye seyretti. Ben de kulağım dizide, sudoku çözdüm:))

Annem mesaj yazma pratiği yapıyor gün içinde birbirimize mesajlar yazıyoruz, pek tatlı oluyor.

Artık kahvaltıyı hazırlayayım. Özgür Mumcu ve Eray Özer' in son podcastini açayım. Zeytin ağacı ve zeytinyağının tarihi üzerine, kahvaltıda bize eşlik eder.

Kaçtım ben....

Yorumlar

  1. Kavanozda yetişiyor diye gördüğüm nedir? Avokado mu? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet önce ıslak kağıt havlu arasınd bekletiyorum kök uyanınca cam tüpün üzerine çekirdeği koyuyorum suya doğru köklenmeye başlıyor bir süre sonra üstten yapraklar çıkıyor😊 bence çok dekoratif duruyor

      Sil
    2. Duruşu çok güzel, evet. Ben avokadoyu doğrudan toprağa salıp yetiştirdiğim için, benimkiler hemen ağaç olmaya niyetleniyor. :)

      Sil

Yorum Gönder