05 Ekim Salı


 Dün tüm gün Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu isimli animeyi izleyerek geçti. O kadar keyifliydi ki, buraya da yazmadan geçemedim.

Wikipedi' de Rakugo tanımında şöyle yazıyor; Bir tür eğlendirici, sözlü Japon oyunu. Hikayeci(Rakugoka) tek başına Koza denilen sahnede oturur. Sadece bir yelpaze(sensu) ve küçük bir kumaş (tengui) kullanarak seiza sitilinde ki oturuşundan hiç kalkmadan uzun, karmaşık ve komik bir hikaye anlatır. Hikaye genellikle iki ya da daha fazla karakterin konuşmasını içerir. karakterler arası farklılıklar sadece seste ton, yükseklik değişikliğiyle ve başın hafif bir şekilde döndürülmesiyle gösterilir.

Anime de  Rakugo öğrenen, hayatını buna adayan iki adamın dramatik öyküsü anlatılıyor ama çok güzel. Hiç böyle anime izlememiştim. Meraklısına tavsiyemdir. 

Hava ne çok soğudu. Ne ruhen, ne bedenen hazırlayamadım kendimi. Sağım solum tutulmuş uyanıyorum. Yarım saat kadar matın üstünde yoga yapıyorum anca toparlanıyorum. gerçi bundan şikayet etmiyorum, hep istediğim gibi kendi yoga pratiğimi yapabiliyorum ve bu iyi hissettiriyor.

Akşam park faslını biraz daha kısa tutmaya çalışıyorum ama bazen çenemiz çok düşüyor ya da köpüşüler bırakmıyor:)) Ne kadar sıkı giyinirsem giyineyim yine de soğuktan büzüşmüş olarak eve geliyorum. 

Yok Çünkü Telafisi şahane bir kitapmış. Leylakdalım vermişti, şaşırmadım:) Elimden bırakamıyorum. Kurgu çok ilginç ve dili su gibi, hiç zorlayıp sıkmıyor...


Yorumlar

  1. Ben de ne ruhen ne de bedenen hazır değilim bu soğuğa... Yoga yapmayı çok özledim ama başlamak için gereken gücü bulamıyorum içimde. Sizi yoga yaparken düşünüp bir parça iyi hissettim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene çok keskin bir mevsim geçişi oldu, sanki hazırlanmak için vakit kalmadı gibi... Ben evde kendi pratiğimi yapmayı hep erteliyordum,haftada iki gün hocayla yapıyorum yeter diyordum ama zihnimi de kurcalıyordu. Başladıktan sonra gerisi geliyor ve gerçekten yoga benim için can simitlerimden birisi. İnsanın kendini ikna etmesi çok zor olabiliyor, zamanı gelince yaparsınız üzülmeyin, sevgiler 💚

      Sil

Yorum Gönder