12 Ocak


 Sabahları ofise gelince ilk işim kahve ve kış geldiğinden beri ıhlamur demlemek. Bu sabah ıhlamur kavanozundan demliğe kuru yaprakları ve çiçekleri koyarken bir parça ağaç kabuğu geldi elime. Kabuğun üzerinde parmaklarımı gezdirdim, burnuma götürdüm. Pek çok kişi ıhlamur kokusunu sevmiyor ama ben seviyorum. Üst sokakta Efes'i  ara sıra götürdüğüm ufak bir park var. Üç ya da dört tane ıhlamur ağacı var, çiçeğe durduğunda, hafif de bir rüzgar varsa mis gibi olur ortalık. Parkın çıkışına doğru küçük bir de iğde ağacı var. Bazı baharlar küsüp açmıyor ama açtıysa değmeyin keyfime...

Hala elimde kuru ağaç kabuğuna bakarken sabah bitirdiğim Leylak Kızlar kitabından bir bölüm aklıma geldi. Kitabın başlarında çalışma kampı zannettikleri korkunç bir toplama kapına girerken Polonyalı ailenin genç kızı ıhlamur ağaçlarını görüyor. Ihlamur ağacının hristiyanlıkta kutsal sayıldığını, kesilmediğini Meryem Ana' nın ağacı olduğuna inanıldığını düşünüp bir umutla seviniyor. Sonrası çok fena, insanın insana zulmü... Polonyalılar önce Hitler' den, sonra Stalin' nden neler çekmişler. Kitap şahane, yüreğinize dokunuyor ve sonunda umut bırakıyor. Diktatörler eninde sonunda devriliyor...

Cuma günü okuldan mesaj gelmişti, sınıfta covidli çocuk sayısı üçü geçti pazartesi test yaptırıp, salı okula öyle gelin diye. Bilge Koca'yla gidip test yaptırdı, akşam üzeri sonucu pozitif olarak bize bildirildi. Filyasyon ekibi aradı, Bilge' nin yedi günlük karantinasının başladığını,  üç aşımızı da olduğumuz için bizim karantinaya girmediğimizi sorun yaşarsak aramamızı söylediler. Bu arada Bilge' de dahil hiç birimizde en ufak bir belirti yok. Bilge test vermemiş olsa fark etmezdik. Sınıfın yarısının pozitif olduğu anlaşıldı haftaya pazartesiye kadar sınıf kapatıldı. Ben yoga derslerimi iptal ettim. Ofise kendi aracımızla gidip geliyoruz, kimseyle temasımız yok. Ekip kısıtlamanız yok dese de biz kendimizi izole ettik. Bilge yoğun sınav döneminden sonra armağan gibi düşündü bunu, yeni yıla çok pozitif girdim diye espiri bile yapıyor:)) Akşamları birlikte yoga yapıyoruz, daha evvel yapamadığı orta seviye duruşlardan bazılarını çok rahat yapmaya başladı, pek sevindi:)) Ben de ortalama kırk beş dakikalık yoga akışı hazırlama alıştırmaları yapmış oluyorum. Kendi pratiğim için iyi oluyor. 

İşlerin yoğunluğu devam ediyor ama arada yavaşlayıp, durabiliyorum artık. 
Kış tüm griliğiyle günleri dolduruyor.
İyi bakın kendinize...


Yorumlar

  1. Geçmiş olsun Bilgeciğime. :(
    Ne denir? sıranızı savmış olun hiç değilse. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder